اجرای فرمان صوتی کاربران تلفنهای هوشمند در اتومبیلها

به گزارش خبرگزاری مهر، اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود از قرارگیری برنامه اجرای “Siri” در اتومبیلهای ۹ شرکت خودروسازی خبر داد.

گفته می شود که این برنامه اجرایی نه تنها برای اولین بار قرار است در آی پدهای اپل قرار بگیرد بلکه قرار است کاربران را در مسیرهایی که هر روز طی می کنند، یعنی در اتومبیلهایشان آنها را همراه کند، همراهی که اپل از آن باعنوان سیستم بدون چشم یاد می کند.

اپل اظهار داشت که برنامه “Siri” قرار است در خودروهای شرکتهای آئودی، بی ام دبلیو، کرایسلر، جنرال موتورز، هندا، جگوار، لند روور و تویوتا نیز حضور داشته باشد و شما با فشار یک دکمه قادر خواهید بود از تمرکز روی تلفن خود خودداری کرده و صرفا به جاده توجه کنید و بگذارید که برنامه “Siri” سایر امور را به دست بگیرد.

اپل تاکنون جزئیات دیگری را فراتر از موصوعات اولیه منتشر نکرده و به کاربرد این فرصت را داده تا تصور کنند که برنامه محبوب “Siri” چه کارکردی در وسیله نقلیه خواهد داشت.

با تصور این که اپل به وجود یک کارکرد نقشه کلام محور در iOS6 اشاره کرده به نظر می رسد که “Siri” می تواند نقش “Siri” سیستم ناوبری را برعهده بگیرد، سایر کارکردهای متعارف چون کنترل صدا و مشخص کردن نقطه های مورد علاقه در نقشه و تلفن زدن نیز بخشی از برنامه سخنگوی “Siri” است.

براساس گزارش وایرد، گفته شده است که قرار دادن برنامه “Siri” داخل سیستمهای الکترونیک وسائل نقلیه چندان هم با نوع فناوریهایی که اتومبیل سازان درحال حاضر استفاده می کنند متفاوت نیست اما این برنامه یک میانجی کاربر آشنا است که رانندگان دارای آی فن تاکنون توانسته اند به سادگی از آن استفاده کنند، چرا که فشار دادن یک دکمه و صحبت کردن با آن کاری است که از عهده هرکسی بر می آید.

کاربر از این پس می تواند به جای یادگیری تمام زیرو بمهای سیستم جدید اتومبیل خود به سادگی به “Siri” اتکا کرده و در اتومبیلهای مختلف از آن استفاده کنند.

درحالی که سیستمهای صدا محوری چون “Siri” که حواسپرتی بصری و فیزیکی راننده را به حداقل می رساند آنها از این قابلیت برخوردارند که حواسپرتی از انواع دیگر را ایجاد کنند، اما این امر به چگونگی استفاده از آنها بستگی دارد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.