اجرای قوانین تازه کشور چین در مقابله با سرقت علمی در دانشگاه‌ها

۱۹م دیماه ،

57-87.jpg

قوانین تازه وزارت علوم کشور چین در خصوص مجازات تقلب‌های دانشگاهی از اول ژانویه اجرایی شده است.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این اقدام در جهت اعمال سخت‌گیری‌های بیشتر در سرقت‌های علمی در پایان‌نامه‌ها و تقلب‌هایی نظیر خرید، فروش یا مبادله پایان‌نامه‌ها اعم از خرید هر گونه اطلاعات از نویسندگان مقالات یا استفاده از اشخاص ثالث جهت نوشتن مقالات دانشگاهی می‌باشد.

بنا بر اعلام یکی از مقامات وزارت علوم کشور چین در صورت اثبات تقلب از سوی دانشجویان یا دانشگاهیان، متخلفان به مدت سه سال از پذیرش در مقاطع بالاتر محروم خواهند شد. همچنین در این رابطه دانشجویان، استادان یا عوامل دانشگاهی مرتبط با این تقلب‌ها ممکن است با مجازات تعلیق، یا اخراج از مسند خود مواجه شوند.

بنا به گزارش پایگاه خبری یونیورسیتی ورلد نیوز، در پیش‌نویس اخیر قانون تازه نیز تصریح شده است موسسات آموزشی که شمار تقلب‌ها در آنها بسیار است با مجازات ابطال جواز و لغو اعتبار روبرو خواهند شد.

شایان ذکر است این تصمیم در پی عدم توفیق دانشگاه‌های این کشور در امر مبارزه با سرقت علمی صورت می‌پذیرد.

با این وجود شمار موسسات آموزشی و دانشگاه‌هایی که از نرم‌افزار رایانه‌ای تشخیص تقلب استفاده می‌کنند،‌ افزایش یافته است. بنا بر اعلام رادیوی محلی چین تا پایان ماه ژوئن ۲۰۱۲ حدود ۶۰ موسسه آموزشی در این کشور از نرم‌افزارهای تشخیص سرقت علمی استفاده می‌کنند.

با این حال متخصصان بر این باورند سرکوبی کامل سرقت‌های علمی به سبب پیچیدگی مراحل و نیاز به حمایت مالی بیشتر، مدت زمان بسیاری به طول می‌انجامد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.