اجرای کشوری طرح سنجش اضطراب کودکان

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : معاون مشاوره مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی از اجرای طرح سنجش اضطراب در کودکان ۵ تا ۶ سال خبر داد و گفت: راه اندازی مراکز مشاوره سلامت روان خانواده امسال در ۱۱ استان به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ ذکایی در خصوص برنامه‌های دفتر مشاوره اظهار داشت: راه‌اندازی مراکز مشاوره در مناطق کم برخوردار با پرداخت یارانه مشاوره، ارتقاء و راه اندازی مراکز مشاوره با رویکرد ایرانی- اسلامی، راه اندازی مراکز سلامت روان محلی در حاشیه شهرها و مناطق محلی، راه اندازی خط مشاوره ویژه کارگران و… از جمله اقداماتی است که سازمان بهزیستی در بخش مشاوره در سال جاری انجام خواهد داد.

به گفته وی همچنین خط تلفن صدای مشاور ۱۴۸۰ از سال قبل با فعالیت سوپروایزر استان کشور آغاز شد که این اشخاص برای اولین بار به خدمات ارائه شده کارشناسان خود نظارت می‌کنند.

ذکایی در مورد اجرای طرح محب نیز تصریح کرد: این طرح با رویکرد توانمندسازی اجتماعی محلی مدتی است که آغاز به کار کرده و بر این اساس بهزیستی مردم محلات را توانمند می‌کند تا در بروز حوادث و بلایا این اشخاص بتوانند اقدامات لازم را انجام دهند.

به گفته وی در سال جاری چهار مانور در بلایای طبیعی اجرا شد به طوریکه این طرح در استان‌های هرمزگان، اصفهان و خراسان جنوبی اجرا شد و هفته آینده نیز در استان فارس اجرایی خواهد شد.

وی از فعالیت هزار مرکز مشاوره در کشور خبر داد و خاطر نشان کرد: پایگاه اینترنتی مشاوره در فضای مجازی برای استفاده تمامی اشخاص از مشاوره از سال ۸۵ راه اندازی شده و نتایج خوبی در بر داشته است. 

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.