اجرای ماده ۴۱ قانون کار و درست عمل کردن به آن

۰۷اردیبهشت،

847-1.jpg

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور در عین حال اجرای ماده ۴۱ قانون کار و درست عمل کردن به آن را خواستار شد.

فتح‌الله بیات با بیان این مطلب به خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، اظهار کرد: مهمترین مطالبات کارگران در هفته کارگر موضوع حقوق و دستمزد، حفظ امنیت شغلی و ایجاد قراردادهای دائم در کارهای غیرموقت و دائمی است.

وی افزود: در هفته کارگر باید به انسجام و وحدت و یکپارچگی بین جامعه کارگری اهتمام بورزیم تا در چارچوب وحدت ملی که آرزویی دیرینه است به اهداف جامع خود دست یابد.

بیات جلوگیری از تغییرات مفاد قانون کار را جزو برنامه‌های اتحادیه برشمرد و گفت که در تمام مناسبتهای هفته کارگر از این مساله دفاع خواهیم کرد.

وی در ادامه از ارسال شکایت اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی به دیوان عدالت اداری خبر داد و گفت: این دادخواست در اعتراض به مصوبه افزایش ۲۵ درصدی دستمزد کارگران در شورای عالی کار ارسال شد و از شورای عالی کار انتظار نداشتیم وقتی که نرخ رسمی تورم از سوی مراجع ذیصلاح اعلام شده است تنها ۲۵ درصد حقوق کارگران را اضافه کنند.

بیات ادامه داد: با آغاز سال تازه شاهد افزایش قیمت اجناس و کالاهای مصرفی و خوراکی هستیم و اعضای شورای عالی کار اکنون می توانند ببینند مصوبه‌ای که تصویب کرده اند چقدر کفاف زندگی کارگران را می‌دهد.

به اعتقاد رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با ۲۵ درصد افزایش در حقوق و دستمزد، جامعه کارگری به سختی قادر به ادامه حیات خواهد بود و معیشت بسیاری از خانوارها به خطر خواهد افتاد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.