اجرای موفق ارکستر زهی هنرستان موسیقی دختران در تالار رودکی

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

تالار رودکی در اولین سانس از آخرین روز بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر میزبان هنرنمایی سروش زالی، مهسا قربانی و ارکستر زهی هنرستان موسیقی دختران به سرپرستی پانیذ فریوسفی بود.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین؛ اولین اجرای امروز سروش زالی، فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد نوازندگی از آکادمی ملی موسیقی اوکراین (چایکوفسکی) با تکنوازی پیانو یک سونات و قطعاتی از هنرمندانی همچون راخمانیوف در قالب بخش استعدادهای درخشان بیست‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر اجرا کرد. این نوازنده جوان پیش از این در شهرهای بیلی تسرکوف، ورزل و کیف در اکراین به اجرای برنامه پرداخته است.

بعد از تکنوازی پیانو نوبت به تکنوازی ویلون توسط مهسا قربانی رسید که اجرای او نیز با تشویق‌های خوب حاضران روبرو شد.این نوازنده جوان ویلون که پیش از این تجربه اجرا در سالن شهید آوینی را نیز در کارنامه هنری خود دارد یکی از دلایل شرکت در جشنواره را تجربه اجرای برنامه در سالن‌های بزرگ‌تر و معتبرتری همچون تالار رودکی عنوان کرده است. این نوازنده جوان موسیقی کلاسیک را با سبکی نوین اجرا می‌کند و توسط استادش ایمان فخر به بخش استعدادهای درخشان جشنواره معرفی شده است.

آخرین بخش این سانس نیز به اجرای ارکستر زهی هنرستان موسیقی دختران متشکل از ۲۲ نوازنده جوان به سرپرستی پانیذ فر‌یوسفی اختصاص داشت.

فریوسفی پیش از آغاز اجرای خود با تشکر از آرش گوران که او را برای رهبری هر چه بهتر این کنسرت یاری کرده این اجرا را به مادرش که در سالن حضور داشت تقدیم کرد.

پانیذ فریوسفی، نوازنده ویولن مقدمات موسیقی را نزد پدر مرحوم استاد شهریار فریوسفی و مادر هنرمندش فهیمه اسماعیلی فرا گرفت. او در هنرستان موسیقی تهران زیر نظر استاد سیاوش ظهیرالدینی به آموختن ویولن پرداخت و در کنسرواتوار کمیتاس در کشور ارمنستان زیر نظر استاد و نوازنده چیره‌دست ویولن روبن کاسمیان با دیپلم قرمز فارغ التحصیل شد.

او هم اکنون علاوه بر اجراهای گوناگون و ضبط آثار مختلف، در دانشکده موسیقی هنر های زیبای دانشگاه تهران، دانشگاه جامع علمی کاربردی و موسسه موسیقی نواک تدریس می کند و رهبری ارکستر زهی هنرستان موسیقی دختران را نیز بر عهده دارد. همچنین در حال حاضر  فریوسفی در سمت مدیر اجرایی و مایستر آلتو با ارکستر فیلارمونیک تهران به رهبری آرش گوران همکاری دارد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.