اجرای نمایش ˝تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند، مکبث˝ در مسکو

۰۱م آذر ،

ابراهیم پشت‌کوهی و گروهش که به تازگی اجرای تازهترین نمایش خود با عنوان ˝مثل آب برای شکلات˝ را با استقبال تماشاگرانش در بندرعباس به پایان رسانده، آخر هفته جاری جهت اجرای نمایش ˝تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند، مکبث˝ در فستیوال ˝شب‌های مسکو˝ عازم روسیه می‌شوند.

به گزارش هنرآنلاین، این نمایش برگرفته از “مکبث” ویلیام شکسپیر است اما با نگاهی تازه و مدرن، بر اساس آیین زار جنوب ایران اجرا می‌شود و بر اساس این روایت، مکبث برای بابا زار شدن دست به جنایت می‌زند و از پادشاهی اسکاتلند به بابا زاری اهل هوا در جزیره هرمز ایران می‌پیوندد.

داود اسلامی، محمد سایبانی، سارا توکلی، فریبا امیری، مجید کشاورز، بهروزعباسی، مسعود اولی بندری و رضا کولغانی بازیگران این نمایش می باشند که قرار است روز ۲۳ ماه نوامبر (۳ آذر ماه) در فستیوال بین‌المللی تئاتر شب‌های مسکو روی صحنه برود.

در این اجرا پشت‌کوهی با نگاهی به شیوه‌های اجرایی کابوکی، کاتاکالی، بوتو و کمدیا دلارته یک اجرای متفاوتی از این اثر شکسپیر را در فضایی از مراسم آیینی زار جنوب ایران ارائه کرده و موسیقی به عنوان یکی از ابزارهای اجرا اتفاقی، تلفیقی از آوازهای فولکلور جنوب ایران و سازهای مختلف ژاپنی و آفریقایی، هندی و اشیاء است.

“تنها سگ اولی می‌داند چرا پارس می‌کند” نمایش برگزیده بخش تجربه های نو بیست‌وهشتمین فستیوال بین‌المللی تئاتر است و تاکنون به فستیوال‌های مختلف دنیا از جمله فستیوال بین‌المللی تئاتر آوینیون دعوت شده است. این نمایش همچنین در فستیوال‌ “هایفست” سال۲۰۱۱ میلادی ارمنستان هم اجرا شد و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.