اجرای پایلوت طرح نیروگاه های خانگی در مشهد

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران از اجرای پایلوت طرح نیروگاه های خانگی خورشیدی در مشهد خبر داد.

یوسف آرمودلی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : برای توسعه انرژی های نو در کشور پیشنهاد نصب پنل های خورشیدی در منازل و ساختمان ها  را به وزارت نیرو دادیم که با موافقت آنها قرار است این طرح به صورت پایلوت در مشهد مقدس آغاز و اجرا شود.

 وی افزود : در این طرح پنل های خورشیدی به ظرفیت ۱٫۵ کیلووات بر روی پشت بام ها نصب می شود که هزینه ای معادل ۵ تا ۶ میلیون تومان به ازای هر خانه در بر دارد .

آرمودلی اظهار داشت : با اجرای این طرح حدود ۳۰ درصد مصرف برق مشترکین برق کاهش یافته و از طریق انرژی های نو تامین می شود .

وی با بیان این که پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قیمت برق به صورت پلکانی برای مشترکین محاسبه می شود تصریح کرد : با اجرای این طرح و تامین ۳۰ درصد برق مشترکین از طریق پنل های خورشیدی تقریبا به میزان یک پله از قیمت پرداختی مشترکین کاسته می شود .

مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران  با اشاره به مزایای گسترده انرژی های نو در کشور گفت : نیروگاه های خورشیدی که بر روی پشت بام ها نصب می شود  پدافند غیرعامل محسوب می شود و میتوان در مواقع اضطراری از آنها استفاده کرد .

وی ادامه داد: همچنین با گسترش انرزی های نو در کشور از ورود گازهای آلاینده که از طریق نیروگاه  های موجود در فضا منتشر شده جلوگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد : به محض تامین اعتبارات لازم طرح نیروگاه های خورشیدی  بر روی ساختمان ها و منازل شهر مشهد با همکاری شرکت توزیع نیروی برق مشهد به صورت پایلوت اجرا می شود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.