اجرای پروژه تبادل اطلاعات در سطح کشور/ بهره برداری از ۵ جزء شبکه ملی

۳۰م دیماه ،

به گزارش خبرگزاری مهر، علی حکیم جوادی در مراسم بهره برداری از شبکه اختصاصی گمرک به عنوان یکی از زیر شبکه‌های شبکه ملی اطلاعات که پنجم بهمن ماه همزمان با روز جهانی گمرک رونمایی شد، اظهار داشت که در آینده نزدیک دستاورد این زیرساخت‌ها خود را به خوبی نشان خواهد داد.

وی پروژه بهره برداری از شبکه ملی گمرک را براساس قانون برنامه پنجم توسعه که وزارت ارتباطات را مکلف به پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات در سطح کشور کرده اعلام کرد و گفت: شبکه اختصاصی گمرک به عنوان یکی از زیرشبکه های شبکه ملی اطلاعات با سرمایه گذاری ۳۰ میلیارد ریال و با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسیده است.

حکیم جوادی با تاکید براینکه ‌سازمان فناوری اطلاعات ایران با توجه به اساسنامه خود و به نمایندگی از وزارت ارتباطات مکلف شده تا معماری و مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات را طراحی و پیاده سازی کند خاطرنشان کرد: با توجه به معماری طراحی شده، این شبکه از چندین شبکه اختصاصی تشکیل شده که در قالب اینترانت روی شبکه ملی اطلاعات به هم متصل خواهند شد، براین اساس تاکنون ۵ زیرشبکه شامل شبکه ملی سلامت، ‌شبکه امور مالیاتی، ‌شبکه مدارس، شبکه علمی کشور و شبکه ملی گمرک به عنوان شبکه های اختصاصی شبکه ملی اطلاعات به بهره برداری رسیده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران با اشاره به بهره برداری از شبکه اختصاصی گمرک تصریح کرد: این شبکه امکان ارائه خدمات گمرکی بهینه و صیانت از حقوق دولت و ذینفعان را بیش از پیش فراهم خواهد کرد؛ در همین راستا ‌زیرساخت های مورد نیاز این حوزه تامین شده بگونه ای که براساس برآوردهای صورت گرفته، ‌نیازمندی پهنای باند گمرکات اجرایی، در حال حاضر برطرف شده است. برای این منظور ‌۲۸ خط ارتباطی به مجموعه خطوط ارتباطی مورد نیاز شبکه اختصاصی گمرک اضافه شده که برهمین اساس،‌ خطوط این حوزه به ۸۶ نقطه ارتقاء یافته است.

حکیم جوادی با اشاره به مزایای راه اندازی این شبکه اظهار داشت: شفاف سازی در روند اجرایی فعالیت ها، ‌افزایش سرعت ارائه خدمات، صرفه جویی در منابع و زمان برای مردم و افزایش ضریب امنیت اطلاعات مورد مبادله از جمله مزایای بهره برداری از شبکه اختصاصی گمرک به عنوان یکی از زیرشبکه های شبکه ملی اطلاعات است.


MehrNews Rss Feed
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.