اجرای ۷۷۱ طرح محرومیت زدایی در خوزستان

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره) ۷۷۱ طرح در حوزه‌های مختلف اجتماعی- زیربنایی و اقتصادی برای بهبود شرایط زندگی در مناطق محروم شمال شرقی استان خوزستان اجرا کرده است.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛اجرای طرح های یاد شد جمعیتی بالغ بر ۸۵ هزار نفر شامل ۱۵ هزار خانوار را در ۷۰۷ روستای محروم مناطق اندیکا، لالی و مسجد سلیمان ، تحت تاثیر قرار می دهد.

۹۹ درصد از این طرح ها تاکنون پیشرفت فیزیکی داشته و برای بیش از ۳۲۲۰ نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم، ایجاد شغل کرده است.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) برای اجرای این طرح ها بالغ بر هزار و ۱۳۸ میلیارد ریال هزینه کرده است.

بخش بسیاری از این اعتبارات در منطقه بسیار محروم اندیکا شامل ۳۶۳ روستا هزینه شده است و تاحدودی از محرومیت این منطقه کاسته است.

براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، چند سال قبل با انتخاب هسته‌ای تخصصی، توانمند و متعهد، طرح جامعی برای احیا، توسعه و رفع محرومیت از این منطقه که در برگیرنده همه نیازهای عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی و…، در آن منطقه باشد، تهیه و اجرا شد.

محرومیت عمومی منطقه، منجر به فقر فرهنگی، تخریب زیرسـاخت‌هــا، فشــار به منابع پایه طبیعی و تخریب محیط زیست، به همراه فقر بهداشتی و تهدید سلامت عمومی و بروز ناهنجارهای اجتماعی در بین مهـــاجرین برون منطقه ای شده بود که با طرح های توسعه مدارانه بنیاد برکت این مسایل در حال حاضر به حداقل تقلیل یافته است.
 
بنیاد برکت طرح محرومیت‌زدایی از این مناطق را با همه جانبه نگری از طریق فراهم سازی حداکثر خدمات زیر بنایی لازم همچون ایجاد زیر ساخت‌های عمرانی، آموزشی و فرهنگی، بهداشتی و درمانی، خدماتی، امنیتی و ارتباطی و ایجاد بسترهای اقتصادی مناسب برای توسعه فعالیت های اقتصادی و کار آفرینی در قالب ایجاد مراکز احیاء و توسعه در سطح آبادی، منظومه و مجموعه، طراحی کرد.

آبرسانی، برق رسانی، ساخت منازل مسکونی، مدرسه، خانه بهداشت، واحد انتظامی، مسجد و خانه عالم، اجرای طرح‌های مخابراتی، از جمله طرح های اجرا شد در این مناطق است.

اقدام برای بهبود زیر ساخت‌های باغبانی و دامداری و پروژه آبخیزداری از دیگر اقدام‌های بنیاد برکت در این منطقه بوده است.

بنیاد ﻋﺎم اﻟﻤﻨﻔﻌﻪ  برکت برای ایجاد ﺗﻮاﻧﻤﻨﺪی اﻗﺘﺼﺎدی و روﺣﻴﻪ ﻛﺎرآﻓﺮﻳﻨﻲ درﻣﻨﺎﻃﻖ ﻛﻤﺘﺮ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻳﺎﻓﺘﻪ و ﻣﺤﺮوم ﻛﺸﻮر براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮاﻳﻲ ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) از سال ۸۶ شکل گرفت.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.