اجلاس‌ غیرمتعهدها فرصتی استثنایی برای اثبات حقوق قانونی ملت‌ها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس با بیان اینکه اجلاس غیر‌متعهدها فرصتی استثنایی برای کشورهایی است که به دنبال رهایی از وابستگی به غرب و شرق هستند، این اجلاس را بهانه‌ای برای اثبات حقوق قانونی ملت‌ها در جهان دانست.

محمد حسین آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به برپایی اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: اجلاس غیر‌متعهدها یک فرصت استثنایی برای همه کشورهایی است که به دنبال رهایی وابستگی به غرب و شرق هستند لذا کشورهای تحت استبداد دور هم جمع شده و جنبشی تحت عنوان اجلاس نم تشکیل داده‌اند.

 وی در ادامه اظهار داشت: احترام به حاکمیت ارضی دولت‌ها که در این سالها نادیده گرفته شده، کاهش تنش در روابط بین‌المللی که به همگرایی کشورها کمک ارزنده‌ای می‌کند و پشتیبانی از منشور ملل متحد از مهمترین اهداف برگزاری اجلاس عدم تعهد است.

 نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره اجلاس عدم تعهد به ریاست جمهوری اسلامی ایران افزود: دستگاه دیپلماسی باید با دعوت از کشورهای عضو و حضور فعال در تحولات منطقه به نکاتی از جمله انرژی صلح‌امیز هسته‌ای و بیداری اسلامی که هر روز در منطقه پر رنگ‌تر می‌شود اشاره و به‌ آنها بیش از پیش بپردازد.

آصفری در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با برگزاری این اجلاس خواهد توانست حقوق قانونی و وزن و قدرت منطقه‌ای خود را در صحنه بین‌المللی اثبات کند.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.