اجلاس تهران،ضربه به غرب است

جام جم آنلاین: سی ان ان اذعان کرد اجلاس تهران ، ضربه ای به تلاشهای غرب و رژیم صهیونیستی برای سیاهنمایی ایران است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، هیات هایی از بیش از یکصد کشورجهان در حال حاضر در پایتخت ایران در حال دیدار هستند. ایران از این نشست مهم جنبش غیرمتعهدها استفاده می کند تا به غرب پیامی منتقل کند.

رضا سیاح خبرنگار این شبکه در گزارشی زنده از محل برگزاری اجلاس جنبش غیرمتعهدها در تهران گفت:« بی تردید، ایران به خوبی می داند که توجه جامعه جهانی به این مسئله معطوف است که نمایندگان بیش از یکصد کشور جهان در این کنفرانس حضور دارند . دولت ایران کاملا از این فرصت بهره برداری می کند تا دیدگاه کشورها را درباره مسائل بین المللی با خود همسو کند .

در حال حاضر، سیاست حاکم بر رسانه های غربی درباره ایران برخاسته از سیاست های اسرائیل و آمریکا است. بی تردید، ایران از این کنفرانس بین المللی استفاده می کند تا نشان دهد بازیگر مهم بین المللی است و نقش کلیدی در مسائل منطقه ای و بین المللی دارد و حق دارد برنامه هسته ای صلح آمیز داشته باشد.

 حضور بازیگران کلیدی بین المللی از قبیل بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، محمد مرسی رئیس جمهور مصر و مانموهانگ سینگ نخست وزیر هند در این کنفرانس ، سبب تقویت سیاست های ایران می شود. بسیاری از ناظران معتقدند ، این مسئله به منزله ضربه ای به تلاشهای اسرائیل و آمریکا برای به انزوا کشاندن ایران شده است.»

مجری شبکه در ادامه پرسید:« تاکنون آمریکا و دیگر قدرتهای غربی، چه واکنشی به برگزاری این اجلاس در تهران نشان داده اند؟»

سیاح در پاسخ گفت:« قطع نظر از اینکه ایران با این اجلاس چه می کند و چه پیامی را منتقل می کند، آمریکا و قدرتهای غربی تلاش می کنند این رویداد را کم اهمیت جلوه بدهند و بی تردید، آمریکا و قدرتهای غربی همچنان به سازمان ملل متحد به چشم موثرترین نماینده جامعه بین المللی نگاه می کنند. با این اوصاف، طبیعی است که این کشورها بخواهند اجلاس جنبش غیرمتعهدها در ایران را کمتر از واقع جلوه بدهند. اما درعین حال نمی خواهند به شدت و آشکارا از این اجلاس بین المللی انتقاد کنند زیرا شخصیتهای مطرح بین المللی به این اجلاس می آیند.»( واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.