اجلاس زنان و بیداری اسلامی گام کوچکی در تکریم و بزرگداشت بانوان مسلمان بوده است

به گزارش ایرنا ، دکتر ‘علی اکبر ولایتی’، مشاور ارشد مقام معظم رهبری در آیین اختتامیه اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی طی سخنانی افزود: خداوند متعال را سپاسگزاریم که به ما این توفیق را عطا کرد تا میزبان جمع کثیری از زنان مسلمان انقلابی فرهیخته و فعال سیاسی و اجتماعی از کشورهای مختلف جهان باشیم.

وی گفت : زنانی که نه تنها وظیفه دشوار تربیت نسل های آینده و پشتیبانی از مردان و جوانان انقلابی را برعهده دارند، بلکه خود همواره حضوری فعال و پرشور در خطوط مقدم عرصه های نبرد علیه قدرتهای ظالم و سلطه گر داشته‎اند.

ولایتی اظهار داشت : امت اسلامی هرگز فداکاری و مقاومت مادرانی را که با ایثار جان و مال و فرزندان خود، نهال نوپای بیداری اسلامی را آبیاری کرده اند فراموش نمی کند.امت اسلامی هرگز جانفشانی های زنان در کشورهای مختلف به ویژه فلسطین عزیز و لبنان را از یاد نخواهد برد.

وی گفت : بدون تردید اگر این جانفشانی ها و فداکاری ها نبود، مسلمانان در هیچ نقطه ای از سرزمین های اسلامی به پیروزی و موفقیت دست پیدا نمی‎کردند. تجربه سی ساله ما در جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اندیشه‎های احیاگر بزرگ اسلام در قرن معاصر، حضرت امام خمینی (ره) نشان می دهد که پیروزی های بزرگ، تنها در سایه همبستگی تمام اقشار جامعه از زن و مرد حاصل می شود.

دبیر کل اجلاس زنان و بیداری اسلامی تصریح کرد : اجلاس حاضر، پیش از هر چیز گام کوچکی در جهت تکریم و بزرگداشت مقام زن مسلمان و تجلیل از بانوانی است که با مجاهدت‎های خود به مفهوم بیداری اسلامی هویت بخشیده اند.

مجمع جهانی بیداری اسلامی امیدوار است که این اجلاس فرصتی را برای همفکری و تبادل نظر و انتقال تجربیات میان زنان مسلمان و انقلابی از سراسر جهان فراهم ساخته باشد.

وی گفت : روند برگزاری این اجلاس که با مدیریت و برنامه ریزی شما بانوان فرهیخته صورت گرفت، نمونه کوچکی از توانمندی های عظیم زنان مسلمان در عرصه های تصمیم سازی و تصمیم گیری است.

در اینجا مایلم تأکید نمایم، با الهام از بیانات حکیمانه حضرت آیت الله العظمی خامنه ای – رهبر معظم انقلاب اسلامی، نکات راهبردی زیر سرلوحه برنامه های اجرایی دبیرخانه مجمع جهانی بیداری اسلامی قرار خواهد گرفت:

اول: انقلاب اسلامی ایران و تحولات اخیر جهان اسلام، نمایانگر نقش بی‎بدیل و سازنده زنان در تداوم حرکت های انقلابی و گسترش مقاومت و مقابله با تهاجم فرهنگی و ایستادگی در برابر سیاست‎های استکباری است.

دوم: بیداری زنان و بازیابی هویت واقعی آنان، تأثیر عمیق و فراگیری بر عزت و بیداری جوامع اسلامی دارد.

سوم: نقش زن از دیدگاه اسلام از لحاظ تربیت فرزندان، استحکام خانواده و مشارکت در تحولات اجتماعی و سیاسی باید مورد بررسی و توجه عمیق قرار گیرد.

چهارم: رویکرد غرب به زنان تحت پوشش نام آزادی و با هدف اسارت آنان انجام می پذیرد، در حالی که رویکرد اسلام ضامن حفظ کرامت انسانی زنان ، عزت حقیقی، رشد و استقلال آنان است.

ولایتی گفت : اکنون که این کنفرانس به مرحله پایانی رسیده است بر خود لازم می دانم پیش از همه از رهبری فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‏الله‎العظمی خامنه ای که جمع ما را به حضور پذیرفته و از بیانات ارزشمند و راهگشای خود ما را بهره مند ساختند، تشکر و قدردانی نمایم.

علاوه بر این، از ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد

و کلیه اندیشمندانی که با ارائه مقاله و سخنرانی بر غنای این اجلاس افزودند، تشکر می نمایم.

وی اعلام کرد : همچنین از اعضای شورای عالی مشورتی مجمع جهانی بیداری اسلامی که با حضور و مشارکت خود در این اجلاس جمع ما را مفتخر ساخته و با تصویب حضور سه زن فرهیخته در جمع شورای عالی، این امکان را فراهم ساختند که زنان مسلمان نیز در تصمیم‎گیری‎های آینده مجمع حضور داشته باشند سپاسگزاری می کنم.

علاوه بر این، از حضور یکایک شما میهمانان عزیز که رنج سفر را بر خود هموار نموده و از کشورهای مختلف جهان در این اجلاس حضور به هم رسانیده‎اید، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

دبیر کل اجلاس زنان وبیداری اسلامی افزود: از تمامی دست اندر کاران برگزاری این اجلاس که با تلاشهای بی شائبه خود برگزاری این اجلاس را امکان پذیر ساختند سپاسگزاری می نمایم.

در پایان ضمن آرزوی عزت و سربلندی برای امت اسلامی از خداوند بزرگ توفیق دیدار مجدد همگی شما را خواستارم.

اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی به مدت دو روز در بیستم و بیست و یکم تیرماه با حضور یک هزار و ۲۰۰ زن فرهیخته و فعال در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی کشورهای مختلف و ۳۰۰ زن از ایرانی برگزار شد.

سیام**۹۰۱۲ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۵۵۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.