اجلاس عدم تعهد تراژدی تلخی برای ناقضین حقوق بشر است

دبیر سیاست خارجی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران تراژدی تلخی برای مستکبران و ناقضین حقوق بشر محسوب می‌شود.

فرهاد نظریان دبیر سیاست خارجی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاری اجلاس عدم تعهد در تهران اظهار داشت: ریاست ایران بر بزرگترین مجموعه سیاسی جهان، خط بطلانی بر تلاش‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و نشان می‌دهد توطئه‌های استکبار علیه کشورمان اثری ندارد.

وی افزود: حضور بیش از ۱۲۰ کشور جهان، بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و بسیاری از شخصیت‌های بین‌المللی در اجلاس تهران، خواب آمریکا برای به انزوا کشیدن ایران را تبدیل به خوابی غیر قابل تعبیر کرده که این تراژدی تلخی برای ناقضین حقوق بشر است.

نظریان با توجه به اینکه غرب ادعای انزوای ایران را سر می‌دهد، گفت: آمریکا با نیم قرن حاکمیت در نظام دو قطبی کارنامه تاریکی از عدالت و استقلال به یادگار گذاشته است و با بیداری اسلامی شکل گرفته در کشورهای زیر سلطه آمریکا، قطعا آمریکا کشوری رو به زوال است.

وی با اشاره به اینکه این اجلاس فرصت مغتنمی برای ایران محسوب می‌شود، تصریح کرد: مسئولان نظام باید از این ظرفیت عظیم بهره جسته و برای نشان دادن قدرت جمهوری اسلامی ایران، ایستادگی در برابر سلطه و استکبار و استفاده از تجارب دیگر کشورها برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی کشورمان استفاده کنند.

دبیر سیاست خارجی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: اجلاس غیرمتعهدها همچنین می‌تواند فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی ایران با وجود تحریم‌ها به شمار آید.

وی با اشاره به پیگیری طرح تشکیل دبیرخانه دائمی برای جنبش عدم تعهد در این اجلاس اظهار داشت: تشکیل دبیرخانه  دائمی برای این جنبش مفید بوده و  قطعا کشورهای قدرتمند غربی در مقابل اتحاد این جنبش و مواضع آن‌ شکست خواهند خورد.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.