اجلاس غیر متعهدها در تهران، اثبات کننده پایان سلطه آمریکا است

سید’ حمید رضا طباطبایی نایینی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا، با اشاره به تلاش های آمریکا و اتحادیه اروپا برای ایجاد اجماع جهانی در تحریم ایران افزود: شرکت سران و مقامات عالی رتبه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در اجلاس تهران، نقطه قدرت ایران اسلامی است.

وی با بیان این که اکثر کشورها در سطح عالی در این اجلاس شرکت می کنند، ادامه داد: این سطح از حضور نشان دهنده همراه نبودن این کشورها با آمریکا و اتحادیه اروپا و تاکید کننده همدلی با ملت ایران است.

وی برگزاری اجلاس سران این جنبش در تهران و واگذاری ریاست آن به ایران را نقطه قوت دانست و اضافه کرد: این اجلاس تثبیت کننده جایگاه مهم سیاسی ایران و بی اثر کننده تهدیدات اخیر رژیم صهیونیستی است.

طباطبایی با تصریح بر این که رژیم صهیونیستی هیچ گاه به قطعنامه ها، تعهدها و پیمان های بین المللی نپیوسته است، اظهار کرد: جنبش غیر متعهدها می تواند تاکید کند که این رژیم غاصب به نظم جهانی معتقد نیست و در بین جهانیان جایگاهی ندارد.

وی دستاورد این اجلاس را اثبات خروج جهان از یک قطبی بودن برشمرد و گفت: این اجلاس نشان می دهد که جهان تحت اراده آمریکا نیست و دوران دیکته کردن مصالح و تعیین کردن خط مشی برای کشورها از سوی استکبار جهانی تمام شده است.

طباطبایی، تمایل مردم جهان در تعیین سرنوشت خویش را نقطه تقابل با استکبار دانست و اضافه کرد: در عصر حاضر که دوره آزادی خواهی است اگر جنبش هایی مانند غیر متعهدها در جهان تقویت شوند، تحریم ها نظیر تحریم اقتصادی علیه مردم ایران بی اثر خواهد شد.

شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها از پنجم تا دهم شهریور در تهران برگزار می شود.

اجتمام*۱۴۲۹ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۶۵۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.