اجلاس چهار جانبه در مصر باعث همدلی کشورهای منطقه اسلامی در منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اجلاس چهار جانبه در مصر باعث همدلی کشورهای منطقه بوده و گام موثری در جهت پیشبرد اهداف اسلامی است.

مهدی سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران ، درباره کار گروه ویژه بهارستان برای اسرای ربوده شده هلال‌احمر در لیبی گفت: بحث ایرانیان خارج از کشور برای کمیسیون امنیت ملی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دستگاه دیپلماسی به طور خاص به آن می‌پردازد.  
 
 وی موضوع اسرای لیبی را دارای اهمیت ویژه قلمداد کرد و افزود: کمیسیون امنیت ملی قرار گذاشت که کار گروه ویژه‌ای جهت پیگیری اوضاع تیم هلال‌احمر ربوده شده در لیبی تشکیل و به مردم اطلاع دقیق از حال آنها دهد، ولی نباید فراموش کرد که مجلس تنها نقش نظارتی بر عهده دارد و دستگاه دیپلماسی باید فعال‌تر عمل کند.  
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با ابراز خوش‌بینی نسبت به نشست چهار جانبه در مصر اظهار داشت: نتایجی که در این نشست به دست می‌آید با اینکه سازوکارهای حداقلی دارد ولی گام مبارکی در جهت پیشبرد اهداف کشورهای مستقل منطقه است.
 
سنایی در پایان خاطر نشان کرد: اکنون که به ساحت پیامبر اکرم(ص) در دنیا توهین شده است، نشست کشورهای اسلامی با یکدیگر به اتحاد آنها کمک می‌کند و در جهت حل و فصل مشکلاتشان در منطقه گام موثری برمی‌دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.