احتمالا مایکروسافت گوشی موبایل خودش را هم می‌سازد

این شایعه یک روز بعد از اینکه این غول نرم‌افزاری آخرین نسخه ویندوز موبایلی‌اش یعنی ویندوز فون ۸ را معرفی کرد، به وجود آمده است. این در حالی است که هفته گذشته نیز این شرکت از تبلت سرفیس با برند خودش پرده‌برداری کرد. اینها نشان می‌دهند که مایکروسافت که ۳۷ سال است روی نرم‌افزار متمرکز شده بود، می‌خواهد کمی از این صنعت فاصله بگیرد. ریک شرلوند، تحلیلگر مرکز تحقیقاتی Nomura در این مورد می‌گوید: «منابع صنعتی ما می‌گویند که مایکروسافت می‌خواهد با یک کارخانه به منظور تولید گوشی‌های هوشمندی برای ویندوز فون ۸ قرارداد ببندد».

 وی می‌افزاید: «ولی هنوز مشخص نیست که آیا ویندوز فون ۸ می‌تواند یک پلات‌فرم مرجع باشد یا آیا می‌تواند راهی را پیش پای مایکروسافت بگذارد تا گوشی هوشمندی با برند خودش تولید کند؟» مایکروسافت در مواجهه با این شایعات، نه چیزی را رد کرد و نه پذیرفت. ولی یکی از سخنگویان این شرکت گفت که مایکروسافت به شرکای سخت‌افزاری خود به شدت اطمینان دارد و قصد دارد که در سال میلادی جاری به کمک آنها ویندوز فون ۸ را به بازار گوشی‌های هوشمند وارد کند.

ویندوزفون ۸ آخرین نسخه از نرم‌افزار موبایلی مایکروسافت است که قرار است در پاییز امسال عرضه شود. گفتنی است که هم‌اکنون گوشی‌های هوشمند مبتنی بر ویندوز مایکروسافت فقط ۲ درصد از بازار جهانی را از آن خود کرده‌اند، در حالی که این بازار رسما توسط آی‌فون اپل و گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل آندرویید غبضه شده‌ است.
reuters/نسترن صائبی

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.