احتمال ادغام پژو با اپل

احتمال ادغام پژو با اپل

Bookmark and Share

روزنامه فرانسوی لاتریبیون خبر داده جنرال موتورز و پژو، در دومین فاز از همکاری‌های مشترک خود در حال بررسی نزدیک‌تر کردن دو کارخانه اپل و گروه پژو به یکدیگر هستند. در صورت توافق چهار مارک اپل، واکسهال، پژو و سیتروئن با یکدیگر ادغام خواهند شد. 

مجله اینترنتی اتوموتیو نیوز هم خبرداده راه‌های مختلفی برای این ادغام پیشنهاد شده است که از جلمه آن‌ها ایجاد یک شرکت مشترک با حضور هر دو کارخانه یا فروش اپل به پژو یا خرید پژو توسط جنرال موتورز است. 

نه پژو و نه جنرال موتورز حاضر نشدند به انتشار این اخبار واکنش نشان دهند. 

احتمال ادغام پژو با اپل

احتمال داده می‌شود دولت فرانسه با این پیشنهاد به شدت مخالفت کند و خانواده پژو که ۲۵ درصد سهام کارخانه را در اختیار دارد هم در این باره تصمیمی قطعی نگرفته است. اما از سوی دیگر با‌گذشت زمان به نظر می‌رسد این تنها راه نجات پژو باشد. 

این ادغام با هدف کاهش ضرر هر دو کارخانه در وضعیت بد خودروسازی اروپا است. ماه پیش برخی تحلیلگران اقتصادی پیش‌بینی کردند جنرال موتورز برای کاهش ضررهای خود در اروپا ناگزیر است اپل/واکسهال را بفروشد. خبری که به سرعت توسط جنرال موتورز تکذیب شد. جنرال موتورز در ده سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار در اروپا ضرر کرده است و پیش‌بینی‌های مؤسسات مالی نشان می‌دهد که اپل امسال هم یک میلیارد دلار ضرر کنند. پژو هم اعلام کرده که هر ماه دویست میلیون یورو ضرر می‌دهد اما وضعیتش تا سال ۲۰۲۴ بحرانی نخواهد شد. 

احتمال ادغام پژو با اپل

پژو و جنرال موتورز با هدف صرفه‌جویی در ساخت مدل‌های آینده خود سال گذشته قرارداد همکاری امضا کردند. {+} پژو اعلام کرد که با همکاری‌های مشترک سالانه دو میلیارد دلار صرفه‌جویی خواهد کرد. 

همکاری دو کارخانه باعث شد در نهایت پژو برای رعایت قوانین تحریم آمریکا از بازار ایران بیرون برود و همکاری‌اش را با خودروسازان ایران قطع کند. تصمیمی که از دلایل مهم کاهش شدید تولید خودرو در ایران شد. 

جنرال موتورز هفت درصد سهام پژو را به مبلغ ۳۲۰ میلیون یورو خرید و قرار شد دو کارخانه پنج طرح مشترک با یکدیگر اجرا کنند. این طرح‌ها ساخت خانواده‌ای از خودروهای کوچک برای بازار کشورهای در حال توسعه، سدان‌های بزرگ، طرحی برای یک خودروی کم‌مصرف بسیار کوچک، یک شاسی بلند کوچک و یک جعبه دنده با کلاچ دوگانه را شامل می‌شد. 

احتمال ادغام پژو با اپل

براساس این توافق، تحلیلگران پیش‌بینی کردند نسل بعدی اپل اینسیگنیا، پژو ۵۰۸ و سیتروئن C5 براساس پلتفرم مشترک تولید شود و دو کارخانه برای رقابت با داچیا، تولید کننده خودروهای ارزان رنو، هم محصولاتی به بازار بفرستند. 

حال در صورت ادغام دو کارخانه به طور حتم نسل بعدی اپل آسترا و پژو ۳۰۸ و سیتروئن C4 هم براساس پلتفرمی مشترک ساخته خواهد شد. 

برچسب ها : پژو | سیتروئن | اپل | واکسهال | ادغام خودروسازان | بحران خودروسازی اروپا | تاریخ : ۲۰۱۲/۱۰/۱۳
  • استفاده از مطالب و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.