احتمال ایجاد بدعت خطرناک در ورزش ایران

بینا- در حالی که حدود دو ماه تا موعد قانونی انتخابات کمیته ملی المپیک زمان باقی است ، برخی جریانات در صدد هستند حکومت محمد علی آبادی بر این نهاد ورزشی را برای یک سال دیگر تمدید کنند!
به گزارش عصرایران ، طبق تقویم کمیته ملی المپیک ، دوره ریاست علی آبادی در کمیته ، پاییز امسال پایان خواهد یافت و طبق قانون باید انتخابات جدید برای تعیین رئیس بعدی در مهرماه امسال برگزار شود.
با این حال اطلاعات خبرنگار ما حاکی از آن است که برخی افراد که تمایلی به برگزاری انتخابات و متعاقب آن خداحافظی احتمالی با پست های “سُفره و سَفر دار” المپیک ندارند در تلاش هستند ولو با استفاده از دوپینگ کمیته بین المللی المپیک (IOC) هم که شده ، لااقل یک سال دیگر کلید اتاق هایشان را تحویل ندهند!
از این رو ، آنها تماس هایی را با کمیته بین المللی المپیک و نیز با شیخ أحمد فهد الصباح رئیس کویتی کمیته المیپک آسیا داشته اند تا از آنها نامه ای بگیرند مبنی بر این که برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک ایران ، منوط شود به اصلاح اساسنامه فدراسیون های ورزشی.
البته در این که باید اساسنامه فدراسیون های ورزشی در راستای استقلال آنها از دولت اصلاح شود ، تردیدی نیست اما موضوع این است که اصلاح اساسنامه ها ، در حال تبدیل شدن به دستاویزی است برای تعویق انتخابات و تمدید حضور مسوولان فعلی و در رأس آنها علی آبادی در کمیته ملی المپیک.

المپیک

یکی از عجیب ترین صحنه های تاریخ المپیک:
علی آبادی به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک ایران به جای حضور در جایگاه خود ، داخل ورزشکاران اعزامی به لندن شد و رژه رفت.این اقدام بی سابقه شگفتی محافل ورزشی جهان و انتقادات داخلی را در پی داشت.

اگر آقایانی که می کوشند با پیش کشیدن بحث اساسنامه فدراسیون ها ، انتخابات را به تعویق بیندازند ، صداقت دارند ، چرا در چند سالی که در کمیته ملی المپیک هستند و قبل از آن هم در سازمان تربیت بدنی بودند ، چنین کاری را نکردند و حالا که دو ماه به پایان کار خودشان مانده ، به ناگهان یادشان آمده که فدراسیون ها باید مستقل از دولت باشند و اساسنامه هایشان اصلاح شود؟!
اگر راست می گویند چرا سال قبل این کار را نکردند تا مشکلاتی نظیر آنچه در برخی فدراسیون ها مانند قایقرانی پیش آمد ، شکل نگیرد؟! و چرا اکنون دارند پای شیخ أحمد فهد الصباح کویتی را به میان می کند؟! آیا همین دو ماه مانده به انتخابات یادشان افتاد که “ای دل غافل! اساسنامه ها هنوز اصلاح نشده اند!”؟
مگر نمی شود انتخابات کمیته ملی المپیک برگزار شود و مسوولان “منتخب” با همکاری فدراسیون ها اقدام به اصلاح اساسنامه های فدراسیون ها بکنند؟
وانگهی ، آرای داده شده در سال ۱۳۸۷ فقط به مدت ۴ سال اعتبار دارند و در واقع ، علی آبادی تا پایان سال چهارم وکیلٍ انتخاب کننده ها به شمار می رود نه حتی یک روز بیشتر.

علی آبادی
شیخ أحمد فهد الصباح – محمد علی آبادی

به تعویق انداختن انتخابات ، مانند آن است که محمود احمدی نژاد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در اواخر دوران ریاست جمهوری اش اجتناب کند و آن را به شرایط خاصی موکول نماید. همان گونه که چنان اتفاقی در سطح ملی ، بحران زا و شگفت انگیز است ، تعویق احتمالی انتخابات کمیته ملی المپیک هم در سطح ورزش ملی ، غیراخلاقی و خطرناک است.
تعویق یک ساله انتخابات ، یک معنی دیگر هم دارد و آن این که تیم جدید مدیریتی ، سه سال فرصت دارد مهیای حضور قدرتمندانه در المپیک بعدی شود و این در حالی است که برخی کشورها ، هنوز عرق المپیک لندن خشک نشده ، تمرینات خود برای المپیک ۲۰۱۶ ریودوژانیرو را آغاز کرده اند ولی در ایران ، گویا مهم ترین چیز برای برخی آقایان این است که صندلی های خود را ولو برای یک سال بیشتر هم که شده حفظ کنند!
تعویق انتخابات ، بدعت خطرناکی است که باید جلوی آن را گرفت.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.