احتمال تغییر دربرخی سهمیه‌ها تا قبل از کنکور/توافق دو وزیر برای اصلاح تسهیلات فرزندان هیات علمی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که بعید می دانم سهمیه ها توسط مجلس شورای اسلامی تا کنکور امسال بررسی و اصلاح شوند، گفت: آن بخش از سهمیه ها که اصلاح آن نیازمند ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی است ممکن است آن بخشی که مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است در بحث بومی گزینی ممکن است تا کنکور و برای امسال تغییراتی داشته باشد.

دکتر سعید رضا عاملی در گفتگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب در خصوص آخرین وضعیت اصلاح تسهیلات فرزندان اعضای هیئت علمی نیز تاکید کرد: همانطور که در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز آمده است، وزرای علوم و بهداشت اخیرا توافقاتی درخصوص تسهیلاتی که در اختیار فرزندان اعضای هیات علمی قرار می‌گیرد، انجام داده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده برای فرزندان اعضای هیئت علمی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، اما اساساً نمی توان از آن به عنوان سهمیه یاد کرد برخی به اشتباه آن را سهمیه تلقی می‌کنند.

وی ادامه داد: به این همین دلیل فردی که در یک رشته‌ دانشگاهی پذیرفته می شود دیگر نمی تواند رشته تحصیلی خود را تغییر بدهد، همچنان که وزرای وزیر علوم و بهداشت نیز توافق کردند که به بهانه اینکه فرد فرزند عضو هیات علمی است، رشته تحصیلی قابل تغییر نباشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: نکته دیگری که وجود دارد فرزندان اعضای هیات علمی دانشگاه ها از ظرفیت پذیرفته شدگان نمی توانند استفاده کنند چرا که این ظرفیت اشباع شده است. ممکن است برای مازاد بر سهمیه این اقدام انجام بگیرد؛ اگرچه در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از آن به عنوان نقل و انتقال فرزندان اعضای هیئت علمی یاد شده است.

به گفته عاملی، متقاضیان نقل و انتقال فرزندان هیات علمی دانشگاه ها باید ۸۵ درصد نمره را کسب کنند و تنها با این شرایط می‌توانند بدون اینکه ظرفیت کنکور را تکمیل کنند، از امکان جابجایی استفاده کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص آخرین وضعیت اصلاح سهمیه های ورود به دانشگاه‌ها نیز گفت: خیلی بعید به نظر می رسد بخشی از سهمیه ها که اصلاح آن به مجلس شورای اسلامی مرتبط است را بتوانیم تا کنکور امسال به نتیجه برسانیم. اما آن بخشی که مربوط به شورای عالی انقلاب فرهنگی است در بحث بومی گزینی ممکن است تا کنکور و برای امسال تغییراتی داشته باشد.

انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.