احتمال توقف واردات ال‌جی و سامسونگ به ایران

احتمال توقف واردات محصولات دو شرکت کره‌ای ال‌جی و سامسونگ از ایران قوت گرفت و به این ترتیب حجم شش میلیارد دلاری صادرات این کشور به ایران به خطر افتاد.
سفیر ایران در کره جنوبی گفت:درصورت تحریم خرید نفت ایران از سوی سئول، احتمالا’ واردات هرگونه کالای کره ای به ایران نیز ممنوع خواهد شد.
به گزارش ایرنا، ‘ احمد معصومی فر ‘ به خبرگزاری یونهاپ تاکید کرد:اقدامات سئول موانع جدی برای صادرات شرکت های کره ای به ایران ایجاد خواهد کرد.
وی این اظهار نظر را پس از آنکه وزارت دارایی کره جنوبی بیانیه ای در مورد نخریدن نفت ایران منتشر کرد، بیان داشت.
وزارت دارایی کره جنوبی در بیانیه ای آورده است: چون اروپا از اول جولای کشتی های حامل نفت ایران را بیمه نمی کند، کره تصمیم گرفته است واردات نفت از ایران را متوقف کند.
بنابر این بیانیه، شرکت های کره ای دیگر قادر به بیمه نفتکش ها نیستند.
سفیر ایران در کره در این باره گفت: شرکت های وارد کننده کره امیدوارند که دولت این کشور کشتی های حامل نفت ایران را بیمه کند، همانطور که دولت ژاپن چنین تصمیمی گرفته است.
دولت ژاپن به تازگی برای بیمه نفتکش های حامل نفت ایران هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بودجه اختصاص داد.
کره جنوبی سال گذشته میلادی ۸۷ میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کرد که نسبت به سال ۲۰۱۰ میلادی ۲۰ ممیز یک دهم درصد رشد داشته است.
این در حالی است که صادرات چهارمین اقتصاد آسیا به ایران در سال ۲۰۱۱ میلادی به شش میلیارد و ۷۰ میلیون دلار رسید که نزدیک به دو میلیارد دلار بیشتر از سال ۲۰۱۰ میلادی بوده است.
به طور مشخص مقصود از مقابله به مثل و تحریم کالاهای کره‌ای متوجه دو شرکت ال‌جی و سامسونگ است، پیش از این نیز ایران تهدید به قطع تبلیغات این دو شرکت در ایران گرفته بود.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.