احتمال جنگ وحشتناک هسته‌ای بین آمریکا و روسیه

در آمریکا سناریوی وحشتناک جنگ هسته ای با روسیه را فاش کردند.

احتمال جنگ وحشتناک هسته‌ای بین آمریکا و روسیه

به گزارش ممتاز نیوز، ایرا هلفاند، جایزه صلح نوبل ۱۹۸۵، در مقاله ای برای The Nation می نویسد: بحران کنونی بین غرب و روسیه خطرات وحشتناکی برای کل کره زمین را تهدید می کند، بنابراین طرفین باید رویکرد خود را نسبت به یکدیگر تغییر دهند.

نویسنده به وضعیت پیرامون اوکراین پرداخت و پیشنهاد کرد که اگر بحران کنونی به جنگ بین مسکو و کیف منجر شود، چه سرانجامی ممکن است داشته باشد. بنابراین، به گفته وی، درگیری با استفاده از سلاح های متعارف، یک فاجعه انسانی با هزاران قربانی و میلیون ها پناهنده را تهدید می کند.

این دانشمند هشدار داد: با این حال، اگر درگیری به خارج از مرزهای اوکراین گسترش یابد، ناتو وارد خصومت خواهد شد و جنگ بزرگی با دخالت نیروهای هسته‌ای و خطر واقعی استفاده از سلاح‌های هسته‌ای آغاز خواهد شد.

هلفند خاطرنشان کرد که روسیه ۳۵۰۰ سلاح هسته ای، ایالات متحده دارای ۱۷۵۰ کلاهک آماده استفاده و متحدان واشنگتن در ناتو فرانسه و بریتانیا ۴۰۰ کلاهک دیگر دارند. به گفته این دانشمند، انفجار یک بمب هسته ای ۱۰۰ کیلوتنی بر فراز مسکو ۲۵۰ هزار قربانی خواهد داشت، حمله مشابه به واشنگتن باعث مرگ ۱۷۰ هزار نفر می شود. با این حال، درگیری تنها به یک رویداد محدود نخواهد شد و از کلاهک های بزرگتر استفاده خواهد شد.

مولف تصریح کرد: موشک‌های اس‌اس-۱۸ ام‌۶ روسی با ۴۶۰ بار گرما هسته‌ای بازدهی بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلوتن دارند و سرجنگی W۸۸ نصب شده روی زیردریایی‌های تریدنت آمریکا ۴۵۵ کیلوتن است.

او با استناد به گزارشی در سال ۲۰۰۲، ۷۸ میلیون تلفات آمریکایی را در نیم ساعت اول اعلام کرد، اگر روسیه حتی از ۳۰۰ کلاهک استفاده کند. تقریباً کل زیرساخت های کشور نیز از بین خواهد رفت: امکانات حمل و نقل، پزشکی، مواد غذایی.

هلفند هشدار داد: “در عرض چند ماه پس از حمله، اکثریت قریب به اتفاق جمعیت ایالات متحده بر اثر گرسنگی، بیماری تشعشع و بیماری‌های همه‌گیر خواهند مرد.”

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.