احتمال زوج و فرد شدن جاده چالوس

وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی پلیس مجبور است محدودیت‌های ترافیکی بیشتری برای جاده چالوس وضع کند خاطرنشان کرد: به عنوان مثال شاید به این جمع‌بندی برسیم که باید تردد در جاده چالوس بجز خودروهای متعلق به مردم محلی، زوج و فرد شود یا آن که نسبت به دریافت عوارض برای تردد در این مسیر اقدام شود تا میزان سفر از این جاده متناسب با گنجایش این جاده شده و مسافران ساعت‌ها در ترافیک جاده چالوس نمانند.

  ایسنا: فرمانده پلیس‌راه کشور از شکستن رکورد تردد در جاده چالوس خبر داد و گفت: آمارها نشان می‌دهد در روز چهارشنبه ۳۷ هزار خودرو در مسیر کرج به چالوس و ۲۷ هزار خودرو نیز در مسیر چالوس به کرج تردد کرده‌اند.

سرهنگ محمدرضا مهماندار با اشاره به سفر بی‌سابقه شهروندان در تعطیلات جاری به استان‌های شمالی خصوص در محور کندوان گفت: در حالی که در اوج سفرهای سال‌های گذشته و در طول ۲۴ ساعت حداکثر حدود ۳۱ هزار خودرو در مسیر کرج به چالوس و به طور همزمان حداکثر ۱۰ هزار خودرو در مسیر بلعکس یعنی چالوس به کرج تردد کرده بودند ثبت رکورد تردد ۳۷ هزار خودرو از کرج به چالوس و ۲۶ هزار خودرو در مسیر چالوس به کرج در روز چهارشنبه هفته گذشته رکوردی بی‌سابقه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تردد تعداد زیاد خودرو و افزایش تقاضای سفر در مقابل کشش پایین جاده چالوس موجب سنگینی شدید بار ترافیک در این محور شد، گفت: میزان ترافیک در روز چهارشنبه در محور کندوان به حدی بود که رانندگان ۲ تا ۳ برابر زمان معمول را برای رسیدن به چالوس در مسیر ماندند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این که جاده چالوس دیگر کشش بار ترافیک را ندارد از تاخیر در احداث چند ده ساله آزادراه تهران – شمال انتقاد کرد و گفت: مسوولان وزارت راه باید در خصوص معطلی مردم در محورهای شمالی پاسخگو باشند چرا که پلیس با تمام توان وارد شده و زمانی که جاده کشش ندارد عملا کاری از دست پلیس هم ساخته نیست.

وی با بیان این که در صورت ادامه روند فعلی پلیس مجبور است محدودیت‌های ترافیکی بیشتری برای جاده چالوس وضع کند خاطرنشان کرد: به عنوان مثال شاید به این جمع‌بندی برسیم که باید تردد در جاده چالوس بجز خودروهای متعلق به مردم محلی، زوج و فرد شود یا آن که نسبت به دریافت عوارض برای تردد در این مسیر اقدام شود تا میزان سفر از این جاده متناسب با گنجایش این جاده شده و مسافران ساعت‌ها در ترافیک جاده چالوس نمانند.

۷۱ فقره تصادف فوتی و ۴۵۷ فقره تصادف جرحی در تعطیلات اخیر

توقیف ۶۱۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلفان

ضبط گواهینامه ۱۲۰۰ راننده متخلف
فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به رخداد ۷۱ فقره تصادف فوتی و ۴۵۷ فقره تصادف جرحی در تعطیلات اخیر به ایسنا گفت: در این مدت حدود ۶ هزار و ۱۰۰ دستگاه خودرو و موتورسیکلت متخلفان توقیف و گواهینامه یکهزار و ۲۰۰ راننده متخلف نیز ضبط شده است.

وی با اشاره به اینکه از آغاز تعطیلات اخیر تا کنون با حدود ۵۲ هزار مورد سرعت غیرمجاز، ۱۳ هزار مورد سبقت غیرمجاز و ۸ هزار مورد تجاوز به چپ در جاده‌های کشور برخورد شده است، گفت: در این مدت حدود ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو و ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه موتورسیکلت رانندگان و راکبان متخلف توقیف و روانه پارکینگ‌ها شده‌اند.

خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو، تجاوز به چپ و تخطی از سرعت مهمترین علل رخداد تصادفات تعطیلات اخیر

فرمانده پلیس‌راه کشور با بیان این که گواهینامه حدود یکهزار و ۲۰۰ راننده متخلفی که میزان نمره منفی آنها به بیش از ۳۰ نمره رسیده بود در این مدت ضبط شد افزود: خستگی و خواب آلودگی، عدم توجه به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه با بیش از ۳۲ درصد، بیشترین علت وقوع تصادفات بوده است و پس از آن تجاوز به چپ با ۱۸ درصد، تخطی از سرعت مجاز با ۱۷ درصد و عدم رعایت حق تقدم با ۱۴ درصد در صدر علل رخداد تصادفات بوده‌اند.

تمامی ۹ سرنشین یک پراید در مهمترین تصادف تعطیلات اخیر کشته شدند

وی به مهمترین تصادف فوتی در تعطیلات اخیر اشاره کرد و به ایسنا گفت: ساعت ۵:۳۰ بامداد پنجشنبه یک دستگاه سواری پراید دو گانه سوز که از مشهد به سمت گرگان در حال حرکت بود در داخل محدوده جنگل گلستان به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده از مسیر خود منحرف شده و با یک دستگاه اتوبوس از مسیر مقابل برخورد کرد.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به اینکه در این خودرو چهار فرد بزرگسال و پنج کودک از سنین دو تا هشت ساله بودند، افزود: در پی این برخورد دو کودک از خودرو به بیرون پرتاب شده و در دم کشته شدند. در عین حال یک دستگاه تریلی بونکر سیمان اسکانیا نیز از پشت سر به خودرو پراید مذکور برخورد کرد و این خودرو را ۲۵ متر با خود بر روی جاده کشید که در پی این حادثه کپسول گاز خودروی پراید نیز منفجر شده و خودرو آتش گرفت و هفت نفر باقی مانده در خودرو زنده زنده سوختند.

وی به وضعیت ترافیک جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: ترافیک تمامی محورهای خروجی از استان‌های شمالی به سمت تهران سنگین گزارش شده است.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.