احتمال صادرات کالاهای اساسی از پاکستان به ایران

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

پایگاه اینترنتی بیزنیس رکوردر به نقل از منابع آگاه خبر داد قرار است ایران برای اجتناب از کمبود کالاهای اساسی ناشی از تحریم‌ها به واسطه پاکستان کالاهایی را وارد کند که در این کشور تولید نمی‌شوند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مقامات دو کشور طی مذاکرات دو روزه ای که در اسلام آباد داشتند، با این پیشنهاد موافقت نموده اند.

بر اساس این گزارش تفسیری، موضوعات مربوط به تجارت از طریق بخش‌های خصوصی دو کشور، حمل و نقل کالاها و مبادلات از طریق کانال‌های بانکی مورد مذاکره دو طرف قرار گرفت و طرف ایرانی برای واردات گندم و محصولات کشاورزی دیگر شامل برنج، گوشت، انبه و مرکبات از پاکستان و صادرات محصولات نفتی به این کشور تمایل نشان داد.

منابع پاکستانی گفته‌اند ایران پیشنهاد نموده است کالاهایی که در پاکستان تولید نمی شود توسط این کشور وارد شده و به ایران صادر شوند و طرف پاکستانی نیز با این پیشنهاد موافقت نموده است. مقامات پاکستانی تاکید نموده اند که نقش آنها تسهیل نماینده تجارت بخش خصوصی با ایران است و هر دو طرف توافق نموده اند که نماینده بخش بانکی پاکستان، بانک مرکزی پاکستان (SBP) باشد تا با نمایندگان ایران، به حل و فصل موضوعات مربوط به مبادلات تجاری از طریق سیستم بانکی‌شان بپردازند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.