احتمال مواجه شدن بیت کوین با کمبود کوین

تحلیل‌ها نشان می‌دهد صرافی‌ها با عملکرد خود ۱.۲ میلیون بیت‌کوین را از گردش خارج می‌کنند و این روند موجب کمبود آن می‌شود.

احتمال مواجه شدن بیت کوین با کمبود کوین

به گزارش ممتاز نیوز، داده‌های تاریخی در مورد سقوط رمزارزها نشان داد که ۱۴ صرافی رمزارز، مسئول از دست دادن حداقل یک میلیون و ۱۹۵ هزار بیت‌کوین، یعنی ۶.۳ درصد از ۱۹.۲ بیت‌کوین در حال گردش هستند.

یکی از بزرگترین عوامل متمایزکننده بیت‌کوین از ارزهای فیات و اکثر ارزهای دیجیتال محدودیت ۲۱ میلیونی در کل عرضه در گردش این رمزارز است. با این حال، از بین رفتن تعداد زیادی از صرافی‌های ارز دیجیتال در دهه گذشته، حداقل ۵.۷ درصد (۱.۲ میلیون) را برای همیشه از کل بیت‌کوین قابل انتشار، خارج کرده است.

عدم وضوح در مورد اثبات ذخایر صرافی رمزنگاری به‌عنوان دلیل اصلی سقوط ناگهانی آنهاست، همانطور که اخیراً با صرافی اف تی ایکس (FTX) مشاهده شد.
نتایج تحقیقات انجام شده توسط جیمسون لوپ، یکی از بنیانگذاران و مدیر فناوری پلتفرم ذخیره بیت‌کوین CasaHODL، نشان داد که کوه Gox در صرافی‌هایی که دارایی‌های بیت‌کوین را از دست می‌دهند، جایگاه برتر را حفظ می‌کند.

در حالی که کمبود بیت‌کوین مستقیماً با ارزش آن به‌عنوان یک دارایی مرتبط است، لوپ اشاره کرد که در حال حاضر ارائه بیت‌کوین جعلی اکوسیستم را تهدید می‌کند. وی افزود: «اگر اکثر مردم بیت‌کوین جعلی خریداری کنند، بیت‌کوین ذخیره بزرگی از ارزش نخواهد بود. نتایج تحقیقات تأیید می‌کند که حداقل ۸۰ دارایی رمزنگاری، «بیت‌کوین» را در نام خود دارند که صرفاً هدف، گمراه کردن سرمایه‌گذاران بیت‌کوین است. در نتیجه، سرمایه‌گذارانی که دارایی‌های بیت‌کوین جعلی را خریداری می‌کنند، بر افزایش قیمت بیت‌کوین اصلی تأثیر منفی می‌گذارند.

برای اطمینان از موقعیت بیت‌کوین به‌عنوان پول سالم، خود حفاظتی، مؤثرترین راه برای کاهش اتکا به مبادلات رمزنگاری و قراردادهای «بیت‌کوین کاغذی» شرکت‌هاست.
سوابق عمومی نشان می‌دهد که السالوادور در حال حاضر دارای ۲۳۸۱ بیت‌کوین با میانگین قیمت خرید ۴۳هزار و۳۵۷ دلار است. با این حال، راکد بودن عملکرد بیت‌کوین فرصتی را برای این کشور باز کرد تا به‌طور قابل ملاحظه‌ای میانگین قیمت بیت‌کوین خود را کاهش دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۸۳۶.۱۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۱.۰۴درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۳۸.۳۴ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۳ درصد کاهش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۳.۲۸ میلیارد دلار است که ۲۰.۰۸ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲.۲۱ میلیارد دلار است که ۶.۶۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۳۰.۰۹ میلیارد دلار است که ۹۰.۴۲درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.