احتمال ورشکستگی ژاپن تا یک ماه آینده

اتمام نقدینگی دولت ژاپن در ماه آینده، دولت ژاپن را مجبور به قطع هزینه های دولتی کرده است

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، روزنامه گاردین دولتمردان ژاپن از بیم تمام شدن پول نقد در ماه اکتبر در حال برنامه ریزی برای قطع برخی از هزینه های اضافی دولت اند.

کوچه های بن بست در پارلمان ژاپن این ترس را میان سرمایه گذاران افزایش داده است که سومین اقتصاد بزرگ دنیا در حال رانده شدن به سمت “صخره های مالی” است.

وزیر دارایی ژاپن که در یک مهمانی شام به منظور همکاری در تصویب این طرح با مشارکت احزاب اپوزیسیون تدارک دیده شده بود گفت : “شکست در به تصویب رساندن لایحه تامین کسری بودجه ی دولت این احساس را به بازار ها خواهد داد که مدیریت اقتصادی ژاپن بر یک زمین لرزان در حال استراحت است”.

حزب حاکم “نودا” لایحه تامین کسری بودجه را به مجلس سفلی ارائه کرده است ولی احزاب مخالف با بایکوت کردن طرح، این احتمال را داده اند که این لایحه شانس خیلی کوچکی در مجلس اعلا که بوسیله ی احزاب مخالف اداره می شود را خواهد داشت.

به گفته وزیر دارایی، یارانه های پرداختی به ایالت های محلی و دانشگاه هایی که زیر نظر دولت اداره می شوند تا زمانی که این طرح به تصویب نرسد تا ۵۰ درصد کم خواهد شد.

در مقابل مجلس اعلا یک حرکت انتقادی علیه حزب “نودا” را شروع کرده است تا فشاری باشد بر گفته اخیر حزب “نودا” مبنی بر برگزاری زود هنگام انتخابات مجلس سفلی.

عبارت ” صخره مالی” معمولا در ارتباط با ۵۰۰ بیلیون دلاری به کار می رود که در جریان قطع کردن مالیات در آمریکا و قطع کردن هزینه ها به اقتصاد این کشور در سال آینده ضربه خواهد زد که بر اساس گزارش اداره بودجه کنگره باعث رکودی قابل ملاحظه خواهد شد


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.