احتکار ۱۰ تن روغن نباتی در قزوین

چند نفر در کردستان که اقدام به قاچاق مقادیر قابل توجهی سیگار کرده بودند، به جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش بی باک به نقل ازایسنا، تعزیرات حکومتی با رسیدگی به پرونده این افراد، آنان را به پرداخت بیش از ۱۰۹ میلیون ریال جزای نقدی و جریمه نقدی بدل از حبس به مبلغ ۱۲ میلیون ریال محکوم کرد.

همچنین روسای شعب تعزیرات حکومتی تهران در بازرسی از ۱۵۳۰ واحد صنفی ضمن دادن تذکر به ۴۹ واحد، نسبت به صدور حکم جریمه برای واحدهای متخلف اقدام کردند.

گرانفروشی و عرضه کالای قاچاق از جمله تخلفات کشف شده بود که در مجموع پرونده‌های تخلفاتی به ارزش ۱۱۴ میلیون ریال را به خود اختصاص داد.

همچنین با اعلام شکایت گمرک شهرستان زنجان مبنی بر قاچاق انواع لوازم آرایشی و بهداشتی خارجی توسط برخی افراد، پرونده‌هایی در این رابطه تشکیل شد که پس ازانجام تحقیقات لازم، شعبه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی زنجان با توجه به مستندات موجود در پرونده‌ها، متخلفان را به پرداخت بیش از ۴۷۲ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

در بازرسی از چند واحد صنفی در شیراز نیز از یک انبار تعویض روغن مقادیر قابل توجهی روغن تقلبی کشف و ضبط و برای متخلف پرونده تخلفاتی تشکیل شد.

همچنین در جریان بازرسی از واحدهای عمده‌فروشی مواد غذایی در قزوین، تعدادی از واحدها که اقدام به اختفا و امتناع از عرضه روغن نباتی کرده بودند، شنایی شدند.

در این بازرسی‌ها بیش از ۱۰ تن روغن نباتی ۵ کیلوگرمی از انبار بنکداران شهرستان قزوین کشف شد و روسای شعب در محل، احکامی دایر بر الزام به فروش مواد به قیمت رسمی و پرداخت جزای نقدی صادر کردند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.