احداث آزمایشگاههای مرجع سیستمهای تهویه در سازمان پژوهشها

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به اینکه سیستمهای تهویه مطبوع ۲۳ درصد از مصرف انرژی در بخش خانگی را به خود اختصاص می دهند، کاهش انرژی در این زمینه از اهمیت به سزایی برخوردار است.

از این رو طرح ملی احداث آزمایشگاه های مرجع آزمون سیستم های تهویه مطبوع در سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران به سفارش معاونت انرژی وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفت.
 

مهندس کیوان نیاکی عضو هیات علمی پژوهشکده مکانیک سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران و مجری طرح، در این باره گفت: بیشتر استانداردهای دستگاههای سیستم تهویه مطبوع پیش از این تدوین شده ولی متاسفانه به دلیل عدم وجود آزمایشگاههای مرجع هنوز در کشور به صورت کامل اجرایی نشده است.
 

وی بسترهای آزمون ویژه تست دستگاه های تهویه مطبوع را شامل چیلرها، هواسازها، فن‌کوئل‌ها، پکیج‌ یونیت‌ها، کولرهای آبی و فن‌های خانگی و صنعتی نام برد.
 

مجری طرح ایجاد یک آزمایشگاه مرجع استاندارد، ایجاد بسترهای لازم برای گسترش دانش و فناوری در حوزه سیستمهای تهویه مطبوع، ارائه خدمات به تولیدکنندگان تجهیزات این دستگاهها، دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی فعال در این زمینه، موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و کلیه مبتکرین و مخترعین در زمینه طراحی و ساخت تجهیزات تهویه مطبوع با فناوری‌های جدید را از جمله اهداف احداث این آزمایشگاه برشمرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.