احداث باغ وحش در پناهگاه بن لادن

۱۶ام بهمن ،

پاکستان قصد دارد تا در شهری که اسامه بن لادن توسط کماندوهای آمریکایی کشته شد یک پروژه ۳۰ میلیون دلاری احداث شهربازی و باغ وحش را اجرا کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این پروژه در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار در کنار رودخانه‌ای در نزدیکی شهر ابیت آباد احداث می‌شود و شامل یک مکان ورزش‌های، رستوران‌، موزه و آبشارهای مصنوعی خواهد شد.

دولت استان خیبرپختونخوا درشمال غرب پاکستان اظهار امیدواری کرده که این پروژه به عنوان یک مشارکت خصوصی – دولتی سبب تقویت گردشگری شود اما این مساله که پروژه به منظور ارتقای وجهه این شهر انجام می‌شود را رد کرد.

سید عقیل شاه، وزیر گردشگری و ورزش این استان اظهار داشت: شهربازی در فاز اول در یک زمین ۲۰ هکتاری احداث می‌شود اما در فازهای بعد به ۲۰۰ هکتار افزایش پیدا خوهد کرد.

وی افزود: این پروژه در برگیرنده یک موزه، باغ وحش، رستوران‌ها، باشگاه، پاراگلایدر و ورزش‌های ماجراجویی، آبشار و … خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: قرار است کار بر روی این پروژه اواخر ماه فوریه و یا اوایل ماه مارس آغاز شود و تکمیل هشت سال به طول خواهد انجامید و حدود سه میلیارد روپیه (۳۰ میلیون دلار) اعتبار به آن اختصاص یابد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.