احداث خط لوله گازی ایران-پاکستان؛ با وجود بعضی فشارها

۳ م دیماه ،

وزیر نفت پاکستان اعلام کرد: با وجود بعضی فشارهای خارجی، خط لوله گازی ایران-پاکستان ساخته می گردد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از ‌شانا، عاصم حسین، وزیر نفت پاکستان و مشاور اول وزیر این کشور در امور نفت و منابع طبیعی گفت : ساخت خط لوله گازی ایران-پاکستان موسوم به آی پی با وجود بعضی فشارهای داخلی و خارجی تا پیش از پایان فعالیت دولتی کنونی پاکستان آغاز خواهد شد.
وی افزود : با توجه به این که ایران متعهد به تامین بخشی از اعتبار مالی و کمک های فنی برای ساخت بخش پاکستانی خط لوله آی پی شده است؛ اسلام آباد به زودی ساخت این بخش را با کمک ایران آغاز خواهد کرد.
عاصم حسین با بیان اینکه صنایع ایالت پنجاب پاکستان با بحران شدید انرژی روبروست ، افزود: دلایل بحران های متداول انرژی در پاکستان سوء مدیریت نیست بلکه این موضوع به سبب تصمیم های سیاسی نادرست قبل بوده، ضمن آن که توزیع مساوی منابع انرژی میان استان ها برای رشد اقتصادی و صنعتی پاکستان ضروری است.
وی یادآور شد: با آن که مصرف کنندگان گاز بخش های داخلی، تجاری و صنایع پاکستان تا پایان زمستان سال ۲۰۲۴ همچنان با بحران انرژی رو به رو خواهند بود، اما این کشور به زودی از مرحله بحران خارج خواهد شد.
پاکستان حدود ۷۰۰ کیلومتر از خط لوله ایران-پاکستان را در داخل مرزهای خود خواهد ساخت و ایران نیز ۳۰۰ کیلومتر از این خط لوله را از ایرانشهر به بندر چابهار در مرز پاکستان مرتبط خواهد کرد.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.