احداث خط ۸ اتوبوس‌های تندرو تا پایان سال

این خبر امروز شنبه ۶ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

احداث خط ۸ اتوبوس‌های تندرو تا پایان سال

عصر خودرو : مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران از احداث خط ۸ سامانه اتوبوس‌های تندرو تا پایان سال جاری در کلان‌شهر تهران خبر داد.

 به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو iبه نقل از فارس، مدیرعامل شرکت واحداتوبوسرانی تهران و حومه با بیان این که راه‌اندازی خطوط اتوبوس های تندرو توانست سلیقه حمل و نقل مردم را در مسافرتهای روزانه تغییر دهد، گفت: بعضی منتقدان پیش بینی می نمودند که راه اندازی خط ۵ اتوبوس های تندرو در مسیر بزرگراه رسالت سبب افزایش ترافیک در این بزرگراه شود اما اکنون شاهد تسهیل ترافیک در بزرگراه رسالت هستیم چرا که بسیاری از مسافرتهای روزانه شهروندان در این مسیر توسط اتوبوس های BRT صورت می گیرد.
پیمان سنندجی با بیان این مطلب اظهار نمود: خوشبختانه استقبال شهروندان از خط ۵ اتوبوس های تندرو بسیار خوب و چشمگیر بوده است و در حال حاضر ۶۰ دستگاه اتوبوس دوکابین و تک کابین در این خط حدفاصل پایانه علم و صنعت تا میدان آرژانتین فعال می باشند.
وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۵۰ هزار جابه جایی در خط ۵ سامانه اتوبوس های تندرو صورت می‌گیرد، گفت: چند اقدام در بزرگراه رسالت انجام شده است ، اول این که پارک حاشیه ای توسط پلیس راهور در مسیر این بزرگراه ممنوع شده چرا که معبر متعلق iبه همه مردم است و این کار سبب شده که یک لاین iبه لاین های بزرگراه اضافه شود.
وی با بیان این که تعداد خودروهای شخصی در بزرگراه رسالت کاهش پیدا نموده است گفت : شاید مهم ترین سبب این موضوع آن باشد که شهروندان کمتر از خودروی شخصی خود استفاده می نمایند چرا که در طول مسیر این خط مترو نیز وجود دارد و iبه راحتی می توان وارد شبکه مترو شود، همچنین در صورت ورود iبه پایانه بیهقی می توانند iبه هر نقطه از شهر که تمایل داشته باشند، مسافرت نمایند .
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه گفت: خطوط اتوبوس های تندرو توانست نگرش مردم را در استفاده از حمل و نقل عمومی تغییر دهد ، ضمن این که شهروندان مطمئن شده اند که با استفاده از حمل و نقل عمومی می توانند مدیریت وقت خود را در اختیار داشته باشند.
وی در پایان از احداث خط ۸ سامانه اتوبو سهای تندرو تا پایان سال خبر داد و گفت: احداث خط تازه از اتوبوس های BRT حدفاصل پایانه جنوب تا ترمینال خاوران در دستور کار قرار دارد که این خط iبه خطوط ۲ و ۴ سامانه اتوبوس های تندرو متصل خواهد شد.

شنبه ۶ آبان   ۷:۱۸

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.