احداث سی هزار مگاوات” نیروگاه” طی چهارسال آینده/ سه هزار “مگاوات” از بار “مصرف برق” در کشور کاهش می یابد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

وزیر نیرو از وارد مدار شدن سی هزار نیروگاه تازه طی چهار سال آینده خبرداد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمید چیت چیان وزیر نیرو در جمع خبرنگاران گفت: در دو ماه اخیر شش واحد نیروگاه بخار که مکمل نیروگاه های گازی است به ظرفیت هزار مگاوات وارد مدار شده است.

وی با بیان اینکه از محل بند ۱۹ قانون بودجه سال ۹۲ به هزار و هشتصد مگاوات قرار داد ساخت سه هزار و هشتصد نیروگاه با بخش خصوصی از طریق بیع متقابل بسته شده است افزود:در ساخت نیروگاه‌ها بخش خصوصی بر بخش دولتی مقدم بوده است.

وی اظهار داشت:تاکنون ساخت نهصد مگاوات نیروگاه انرژی تجدید پذیر به امضا رسیده است که بیشتر این نیروگاه ها در بخش باد، زیست توده و خورشیدی است که عقد و اجرای این نیروگاه‌ها جهش قابل توجهی در توسعه انرژی‌های تجدید پذیر خواهد بود.

وی همچنین از احداث سی هزار مگاوات نیروگاه طی چهارسال آینده خبر داد و گفت:بخش عمده ای از این ظرفیت نیروگاهی توسط بخش خصوصی و بخش دیگری از آن توسط بخش خصوص انجام می‌گیرد که سرمایه گذاری بخش دولتی با مجوز شورای اقتصاد خواهد بود.

چیت چیان همچنین از دستور العمل ویژه ذخیره عملیاتی وزارت نیرو با صنایع نیز خبر داد دو گفت:قرار است با همکاری بخش صنعت سه هزار مگاوات از بار مصرف برق در کشور کاهش یابد تا از جهت اقتصادی و هم جایگاه بخشی و هم اطمینان بخشی در جایگاه مناسبی قرار داشته باشد.

وزیر نیرو تصریح کرد:در بودجه ۹۳ با همکاری مجلس به وزارت نیرو اجازه داده شد تا در بخش آب مشابه بخش برق به انعقاد قرار داد بیع متقابل به ارزش ده میلیارد دلار بپردازد که امید است این امر با همکاری نهادهای مالی و اعتباری به انجام برسد.

چیت چیان همچنین از در نظرگیری ردیف خاص در قانون بودجه سال ۹۳برای احداث تکمیل مجتمع‌های آب روستایی نیز خبر داد و گفت:با این ردیف بودجه‌ای امیدواریم اقدامات قابل توجهی در جهت تامین آب روستایی صورت گیرد.

وی میزان اعتبار در نظر گرفته شده را سیصد میلیارد تومان اعلام کرد و خاطر نشان کرد:امیدواریم از محل عوارض گاز این ردیف بودجه‌ای به هشتصد میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.