احداث ۱۷۵۰ کیلومتر کنارگذر/ بهره‌برداری از ۱۰ بزرگراه کنارگذر تا پایان سال

۰۴ تیرماه ۱۳،

http://www.bananews.ir/معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها با بیان اینکه در حال حاضر ۶۹ کنارگذر به طول ۱۷۵۰ کیلومتر در شهر‌های بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در حال ساخت است، از افتتاح ۱۰ کنارگذر تا پایان سال خبر داد.

به گزارش خیرالله خادمی در گفت‌وگو با فارس دربارهٔ احداث و توسعه کنارگذر شهر‌ها به عنوان یکی از روش‌ها برای کاهش ترافیک داخل‌شهری و سوانح رانندگی، اظهار داشت: هم‌اکنون ۶۹ کنارگذر ‌در شهرهای دارای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و شهرهایی که سر راه ترانزیت ملی قرار دارند، در حال احداث است.

وی با بیان اینکه طول کل این کنارگذرها ۱۷۵۰ کیلومتر است، تصریح کرد: این کنارگذر‌ها عموماً به صورت بزرگراه در حال احداث می باشند.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها ادامه داد: اولویت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل احداث یک باند از این بزرگراه‌ها است و در مرحله دوم باند دوم احداث می‌شود.‌

* بهره‌برداری از ۱۰ بزرگراه کنارگذر تا پایان سال

خادمی اضافه کرد:‌ امیدواریم تا پایان امسال حداقل ۱۰ کنارگذر ساخته شده و به بهره‌برداری برسد، البته اولویت پروژه‌هایی است که ترافیک سنگین‌تری دارند.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها اضافه کرد: مشکل اصلی که در احداث این کنارگذر‌ها وجود دارد، تملک اراضی است؛ برای احداث این کنارگذر‌ها باید از حاشیه شهرها عبور ‌‌کنیم که با موضوع ارزیابی اراضی مواجه می‌شویم.

وی تصریح کرد: ‌نرخ اراضی بخصوص در شمال کشور و اراضی ساحلی بسیار بالا است، بنابراین با مشکلاتی نظیر معارض و کمبود اعتبار مواجه هستیم، به همین سبب سرعت اجرای این کنارگذرها کمی پایین است.

خادمی ادامه داد: به همین سبب در اجرای این کنارگذر‌ها اولویت‌بندی خاصی را مد نظر قرار داده‌ایم، شهرهای بزرگ‌تر و محورهایی که ترافیک بالایی دارند کنارگذر‌ آنها زودتر به اتمام می‌رسد.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها تصریح کرد: در این راستا ۶ کنارگذر به بهره‌برداری رسید و برنامه داریم کنارگذر بعضی شهرهای دیگر را نیز امسال افتتاح کنیم.

خادمی یادآور شد: کنارگذرهای اراک، اهواز، میبد، یزد و اردکان بعضی از پروژه‌هایی است که به تازگی افتتاح شده است.

* امسال بزرگراه کنارگذر ساری را تکمیل می‌کنیم

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها دربارهٔ کنارگذر ساری که با مشکل تملک اراضی مواجه بود، اظهار داشت: احداث و اتمام بزرگراه کنارگذر ساری یکی از اولویت‌ها در تکمیل این حلقه‌های مفقوده است.

وی اظهار داشت: کنارگذر ساری از گره‌های اصلی ترافیکی بزرگراه ساحلی خزر است زیرا ‌ترافیک خودرو‌ها در مسیر گرگان به تهران از وسط شهر ساری می‌گذرد.

خادمی ادامه داد: عملیات اجرایی این کنارگذر از ۲۰ سال پیش عملیات آغاز شد اما به سبب وجود معارضان، عملیات احداث ناتمام مانده بود.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها با تأکید بر اینکه برنامه داریم تا پایان امسال کنارگذر ساری تکمیل شود، گفت: برای تکمیل کنارگذر‌ ساری حدوداً ۵۰ میلیارد تومان اعتبار ‌لازم است.

خادمی ادامه داد: در این مسیر بزرگراهی، احداث پل ۸۰۰ متری حدود ۴۰ میلیارد تومان نیاز دارد و بیش از ۱۰ میلیارد تومان برای رفع معارضان پل نیاز است.

معاون ساخت و توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها اضافه کرد: ‌حدود ۱۲ میلیارد تومان‌ صرف تملک زمین، اراضی و ساختمان‌های مسیر شده است.

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.