احداث ۷۲ باب مسجد در ۷۲ نقطه شهر تهران – اخبار اجتماعی

در آستانه ماه محرم و به تأسی از ۷۲ تن یاران باوفای امام حسین (ع) در کربلا ، ۷۲ قطعه زمین جهت احداث ۷۲ باب مسجد در ۷۲ نقطه شهر تهران مکان یابی و اهداء خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حجت الاسلام ناصحی مشاور شهردار تهران و رئیس مرکز فعالیتهای دینی شهرداری تهران در جریان افتتاح مسجد امام خمینی( ره) واقع در منطقه ۵ محله اکباتان گفت : در حال حاضر مساجد در شهر تهران بر اساس آمار جمعیت طبق گزارشات و بررسی های مختلف، مواجه با کمبود است و در بعضی از محله ها و خیابانهای حساس و حائز اهمیت مشاهده می شود که مسجدی بنا نشده است.
وی تصریح کرد:ا شهرداری تهران در نظر دارد در آستانه ماه محرم و به تأسی از ۷۲ تن یار با وفای امام حسین علیه السلام ، ۷۲ قطه زمین با متراژ مناسب در ۷۲ نقطه مهم و حساس شهر تهران که در حوالی آن مسجدی وجود نداشته و نیاز به احداث مسجد لازم و حتمی به نظر می رسد، با کاربری های مختلف و بهره گیری از معماری اسلامی –  ایرانی، واگذار و اهداء نماید.
رئیس ستاد اقامه نماز شهرداری تهران افزود : یکی از مهم‌ترین اقداماتی که شهرداری تهران برای رسیدن به هدف  “تهران،ام‌االقرای جهان اسلام” دنبال می‌کند بحث مسجد محوری و اعتلای جایگاه اصلی مساجد در شهر تهران است. مساجد بدون شک تجلی¬گاه وحدانیت و رستگاری مردم بوده و بهترین مرکز تصمیم‌گیری و تأثیرگذاری بر حرکت‌ها و جریان‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه هستند.  
وی خاطرنشان کرد:مجموعه شهرداری تهران در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری “مد ظله العالی” ، در ابرشهری چون تهران از یک‌سو پرداختن به آرایه های ظاهری و احداث، تکمیل، توسعه، تعمیر، تجهیز و آبادانی مساجد را وظیفه خود دانسته و دلسوزانه به آن می پردازد و از سوی دیگر به طور جدی توجه به آرایه های معنوی و بحث کارآمدی مساجد در انسجام  جامعه و پیوند میان بخش‌های مختلف اجتماع و ترویج معارف و فرهنگ غنی اسلام عزیز را در دستور کار خود قرار داده است که انشاءا.. در این مسیر بیش از پیش تلاشگر و کوشا بوده و بتوانیم خدمات ارزنده ای جهت توسعه و اعتلای جایگاه مساجد ارائه نماییم . /ل
 


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.