احزاب قوی با حضور اشخاص شاخص و بانفوذ امکان‌پذیر است

فروردین ۱۴۰۳

دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی با بیان اینکه احزاب قوی در صورتی در کشور به وجود می‌آیند که موسسین آن، اشخاصی شاخص و با نفوذ در کشور باشند، گفت: اکنون هیچکدام از اشخاص شاخص در صحنه سیاسی کشور، با سلایق متفاوت و جریان‌های سیاسی مختلف، آمادگی ندارند و حاضر نیستند تا چنین احزاب قدرتمندی را پایه‌ریزی کنند.

“محمدرضا راه‌چمنی” دبیرکل حزب وحدت و همکاری ملی، در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به صحبت‌های بعضی فعالین سیاسی اصلاح‌طلب پیرامون تعدد احزاب در کشور، اظهار داشت: برخلاف تصور دوستان، وجود ۳ یا ۴ حزب قدرتمند به نفع کشور و برای اداره امور کشور، مفید است، اما تشکیل احزاب قدرتمند اجرایی نیست.

وی با بیان اینکه احزاب قوی در صورتی در کشور به وجود می‌آیند که موسسین آن، اشخاصی شاخص و با نفوذ در کشور باشند، افزود: اکنون هیچکدام از اشخاص شاخص در صحنه سیاسی کشور، با سلایق متفاوت و جریان‌های سیاسی مختلف، آمادگی ندارند و حاضر نیستند تا چنین احزاب قدرتمندی را پایه‌ریزی کنند.   
 
راه‌چمنی ادامه داد: بنابراین تا زمانی که این اشخاص پا پیش نگذارند، احزاب قوی‌ شکل نخواهد گرفت، به طور مثال در جریان اصلاحات، “سید‌حسن‌خمینی”و “علی‌اکبر‌ هاشمی‌رفسنجانی”، همچنین در جریان اصولگرا “علی‌اکبر ناطق‌نوری”، “آیت‌الله مهدوی‌کنی”، “آیت‌الله یزدی” و همچنین در جریان اعتدال، شخص دکتر روحانی، همراه مجموعه‌ای از اشخاصی که تاکنون به عنوان معتدل معرفی شدند، باید چنین احزابی را پایه‌ریزی کنند.  
 
دبیرکل وحدت و همکاری ملی تصریح کرد: تا زمانی که چهره‌های شاخص وارد صحنه نشوند، سایر اشخاص مانند “محمدرضا عارف” و یا “محمدرضا باهنر” اگر حزبی تشکیل دهند، حزب آنان مانند احزاب فعلی خواهد بود و شاید کمی قوی‌تر باشد.   
 
راه چمنی بیان داشت: تصور می‌کنم که احزاب قوی در هیچکدام از جریانات شکل نخواهد گرفت؛ سابقه تاریخی نیز همین موضوع را نشان می‌دهد، در قبل حزب جمهوری اسلامی با سلایق مختلف فعالیت می‌کرد اما کار به جایی رسید که حضرت امام(ره) به سبب عدم تشدید اختلاف میان مسئولین، خواستند که کار تعطیل شود.  

وی ادامه داد: تشکیل یک حزب از مجموع مسئولین احزاب اصلاح‌طلب با همکاری یکدیگر، با توجه به سلایق سیاسی متفاوتی که میان جریان اصلاحات وجود دارد، بعید به نظر می‌رسد، در جریان اصولگرا نیز وضعیت به این شکل است.
 
دبیرکل وحدت و همکاری ملی در پایان خاطرنشان کرد: احزاب اگر به دنبال کاری منسجم و تشکیلاتی می باشند، باید روش‌های سابق را پیش بگیرند و در زمان انتخابات ائتلاف‌هایی را تشکیل، فعالیت‌های مشترکی را انجام دهند تا در زمان انتخابات آرا شکسته نشود و پراکندگی آرا بوجود نیاید.
 
انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.