احزاب به جای بحث مصداقی، بحث گفتمانی را رواج دهند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان این‌که حزبی که ریشه در بدنه اجتماعی نداشته باشد، تأثیرگذاری چندانی هم در امور کشور نخواهد داشت، گفت: احزاب باید به جای بحث مصداقی، بحث گفتمانی را رواج دهند.

محمد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نقش احزاب در ایران، اظهار داشت: احزاب در ایران براساس نیاز مردمی شکل نگرفته‌اند و اینگونه نبوده است که بدنه مردمی خلأ وجود یک حزب را  در جامعه احساس نموده باشد.

وی با بیان این‌که احزاب را عمدتا عده‌ای از نخبگان تشکیل داده‌اند، افزود: تشکل و حزبی که عمق و ریشه در بدنه اجتماعی نداشته باشد، تأثیرگذاری چندانی هم در امور کشور نخواهد داشت.

سلیمانی بیان داشت: عمده نقش احزاب در کشور محدود به سخنرانی‌ها و حضور در رسانه‌ها است، لذا احزاب نقش گسترده و فراگیری در جامعه نداشته و در نتیجه در عرصه انتخابات هم نمی‌توانند کارآمد باشند.

 وزیر ارتباطات دولت نهم با بیان اینکه عدم کارایی احزاب به  این دلیل است که برخی احزاب از سوی دولت‌های وقت شکل گرفته‌اند، افزود: این امر سبب سوء‌ظن مردم نسبت به آنها می‌شود و مردم اعتمادی به آن احزاب ندارند.

وی گفت: دلیل دیگر  ناکارآمدی احزاب این است که براساس توانمندی‌ها پا به عرصه نگذاشته‌اند، لذا آنگونه که باید دارای پایگاه مردمی فراگیر نیستند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری بیان داشت: احزاب باید مردم را متقاعد نمایند که برای خدمت به کشور پا به عرصه سیاسی گذاشته‌اند.

وی در تصریح کارآمدی یک حزب اظهار داشت: احزاب باید برادری خود را به مردم ثابت نمایند، یعنی به جای بحث مصداقی، بحث گفتمانی را رواج دهند و از اندیشه‌ها و راهکارها و شیوه‌های مدیریتی خود برای اداره جامعه پرده بردارند و بگویند چگونه می‌خواهند در جهت برآورده نمودن نیاز اقتصادی کشور، مستضعفان، آرمان‌های حضرت امام و مقام معظم رهبری گام بردارند.

 وزیر ارتباطات دولت نهم با بیان این‌که اعتماد مردم به احزاب در گرو شفاف سازی عملکرد احزاب است، خاطرنشان نمود: احزاب با پرهیز از اتکا به ثروت و قدرت و اجتناب از هزینه‌های تبلیغاتی می‌توانند اعتماد مردم را به خود جلب نمایند و در اینصورت است که مردم  به تشکل و گروه و حزب جذب می‌شوند.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.