احسان‌حدادی در فهرست آزمایش دوپینگ قرار گرفت

  دکتر لطفعلی پورکاظمی رییس فدراسیون پزشکی ورزشی با اعلام این خبر، افزود: آزمایش دوپینگ از نفرات اول تا سوم المپیک اجباری است و افسران مبارزه با دوپینگ علاوه بر دریافت کنندگان مدال، برخی از دیگر ورزشکاران را نیز به صورت تصادفی انتخاب و تحت آزمایش دقیق دوپینگ قرار می دهند.

به گفته رییس فدراسیون پزشکی ورزشی، احسان حدادی هنوز وارد دهکده المپیک نشده است و افسران دوپینگ پس از اطمینان از عدم حضور این نماینده دو و میدانی کشورمان در اردوی ایران، محل را ترک کردند.

احسان حدادی که برای پیگیری تمرینات خود در آلمان به سر می برد قرار است فردا وارد لندن شود و از روز دوشنبه آینده مسابقات خود را آغاز کند.

دکتر پورکاظمی با عادی توصیف کردن انجام آزمایش های دوپینگ از ورزشکاران مختلف،افزود: بر اساس مقررات بین المللی به غیر از آزمایش های عمومی، ورزشکاران رشته های تیر و کمان، والیبال، موتور سواری و اتومبیل سواری باید از نظر اعتیاد به الکل نیز مورد آزمایش قرار بگیرند که در همین رابطه میلاد وزیری از نمایندگان تیر و کمان کشورمان نیز مورد آزمایش قرار گرفت که نتیجه آزمایش های وی روز شنبه اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به دغدغه هایی که در خصوص ورزشکاران رشته های کشتی، تکواندو و وزنه برداری وجود دارد، اظهارداشت: خوشبختانه تمام ورزشکاران این سه رشته در سلامت کامل به سر می برند و مشکلی ندارند.

وی افزود: به غیر از موارد فیزیوتراپی و ماساژ، این ورزشکاران تاکنون مشکلی نداشته اند و انشاءالله با سلامت کامل در رقابتها شرکت خواهند کرد.

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی اظهارداشت: تاکنون نتیجه آزمایش شش نفر از ورزشکاران خارجی حاضر در سی امین دوره بازیهای المپیک مثبت اعلام شده است که همه آنان، شامل دو ورزشکار مرد و چهار ورزشکار زن، بلافاصله از دهکده بازیها اخراج شدند.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.