احسان عبدی‌پور: باید در حفظ اعتبار جشنواره کودک بکوشیم

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

ارائه نسخه تازه ˝تنهای تنهای تنها˝ به جشنواره کودک

کارگردان بوشهری فیلم سینمایی ˝تنهای تنهای تنها˝ با اشاره به این که باید برای حفظ شأن و اعتبار بین‌المللی جشنواره کودک بکوشیم، از ارائه نسخه تغییر یافته ˝تنهای تنهای تنها˝ به بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان خبر داد.

به گزارش هنرآنلاین؛ احسان عبدی پور، کارگردان فیلم سینمایی “تنهای تنهای تنها” در گفتگو با ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک با بیان اینکه این فیلم نسبت به نسخه اولیه‌ای که در جشنواره فجر روی پرده رفت، تغییر کرده، گفت: “تنهای تنهای تنها” با حذف ۵ دقیقه از پلان‌ها و سکانس‌های مختلفش، برای حضور در جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان ارائه شده است.

او به دلایل کوتاه کردن این فیلم اشاره کرد و افزود: پس از نمایش آن در جشنواره فیلم فجر و دیدن بازخوردها، ترجیح دادم یک سری پلان‌ها را حذف کنم تا این فیلم برای مخاطب جذاب‌تر شود. ضمن آنکه ما این فیلم را با عجله به جشنواره فیلم فجر رسانده بودیم اما برای نمایش در جشنواره فیلم کودک و نوجوان با دقت بیشتری به تدوین و اصلاح دوباره‌ آن دست زدیم و به نظرم این نسخه نسبت به نسخه قبلی بهتر شده است.

عبدی‌پور دربارهٔ برگزاری جشنواره‌ای با عنوان کودک و نوجوان در سینمای ایران گفت: معتقدم جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان محل خوبی برای نمایش فیلم‌هایی برای این قشر سنی جامعه است. فیلم‌هایی که عموما فرصت مناسبی برای اکران ندارند اما با برگزاری جشنواره، امکان دیده شدن برای آن‌ها فراهم می‌شود.

کارگردان “تنهای تنهای تنها” تاکید کرد: ما همه باید کمک کنیم و در حفظ شأن و اعتبار بین‌المللی جشنواره کودکان و نوجوانان بکوشیم. باید توجه داشت که یک جشنواره باید پایگاه و مکان ثابتی داشته باشد و این اتفاق برای همه جشنواره‌های معتبر دنیا رخ می‌دهد. بنابراین مدیران جشنواره کودک بهتر است بر تداوم برپایی این اتفاق معتبر در شهر اصفهان پافشاری کنند.

او دربارهٔ ماجرای فیلم خود توضیح داد: “تنهای تنهای تنها” داستان پسری است که در روستای اطراف نیروگاه اتمی بوشهر (هلیله) با پسر روسی از خانواده مهندس‌های نیروگاه دوست می‌شود و اتفاقات تازهی رقم می‌خورد. این فیلم غرور ملی و روحیه صلح طلبی ایرانیان را نشان می‌دهد.

بنا بر این گزارش، “تنهای تنهای تنها” به کارگردانی احسان عبدی‌پور و تهیه کنندگی ادریس عبدی‌پور از تولیدات صدا و سیمای مرکز بوشهر است. میثم فرهومند، آرمان هوانسیان، ابراهیم تمهید، عباس جوادی، آنا پانوسیان، تیگران خزمالیان، عباس باک، حسین قفلی، محسن مکاری و غلامرضا فرح زاده بعضی بازیگران این فیلم سینمایی می باشند. همچنین ساعد نیک بین؛ مدیر فیلمبرداری، فردین خلعتبری؛ آهنگساز این اثر بوده‌اند.

این اثر با استقبال شگفت انگیز مخاطبان سی و یکمین جشنواره فیلم فجر رو به رو شد و حتی حاضران در سالن با روشن شدن چراغها به سمت عوامل فیلم رفتند و به آنها تبریک گفتند و دوباره دست اندرکاران فیلم را تشویق کردند.

بیست‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان با گرامی‌داشت نام پیامبر اکرم (ص) پدر آسمانی کودکان دنیا، از پانزدهم تا نوزدهم مهرماه برگزار خواهد شد.

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.