احضار جاده مخصوصی‌ها به بهارستان

اوضاع صنعت خودرو کشور این روزها به حدی حساسیت‌برانگیز شده که مجلسی‌ها قصد دارند به زودی مدیران عامل دو خودروساز بزرگ کشور را به بهارستان فرابخوانند و از آنها بابت وضع پیش‌آمده در تولید توضیح بخواهند.
آن طور که یکی از اعضای کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی عنوان کرد، این کمیسیون قصد دارد برای بررسی اوضاع صنعت خودرو و همچنین قطعه سازان، مدیران عامل ایران خودرو و سایپا را به مجلس فرا خوانده و به بررسی آخرین اوضاع پیشروترین صنعت کشور بپردازند. به گفته وی، مشکلات اقتصادی در صنایع خودرو و قطعه‌سازی به حدی جدی شده است که پای قطعه‌سازان را به بهارستان باز کرده و آنها برای دریافت مطالباتشان دست به دامان مجلسی‌ها شده‌اند.
این عضو کمیسیون صنایع با انتقاد از برخی خرج‌تراشی‌ها در صنعت خودرو تاکید کرد که یکی از دلایل اصلی درگیر شدن خودروسازان با مشکلات اقتصادی، همین خرج‌تراشی‌ها و هزینه‌های اضافی مانند خرید سهام است.
با توجه به گفته‌های وی، احتمالا جلسه خودروسازان و کمیسیون صنایع جلسه‌ای پر حاشیه خواهد شد، زیرا ظاهرا از نظر مجلس، خودروسازان نیز در ماجرای تولید مقصر بوده و باید پاسخگو باشند.
این در حالی است که خودروسازان معتقدند محدودیت‌های مالی و کمبود تسهیلات بانکی دو دلیل اصلی افت تولید آنها به حساب می‌آیند و مشکلات مالی نیز از ناحیه همین دو مساله آب می‌خورد.
هرچه هست، آمار نشان می‌دهد صنعت خودرو ایران این روزها اوضاع مناسبی ندارد و با افت تولید دست و پنجه نرم می‌کند، افتی که از کمبود قطعات سرچشمه می‌گیرد و علت این کمبود نیز مشکلات مالی عنوان می‌شود.
البته قرار است شورای پول و اعتبار طرح اختصاص دو هزار میلیارد وام را به غول‌های آبی و نارنجی جاده مخصوص بررسی کند، که اگر با این موضوع موافقت شود، می‌توان تا حدی به آینده صنعت خودرو (حداقل در بخش تولید) امیدوار بود.

پایان خبر/

تاریخ ارسال : یکشنبه ۱۸ تیرماه
ساعت ارسال: ۱۰:۰۸


مجله ماشین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.