احضار رانندگان پرخطر تعطیلات اخیر

احضار رانندگان پرخطر تعطیلات اخیر

احضار رانندگان پرخطر تعطیلات اخیر

ممتازنیوز: فرمانده پلیس راه کشور از توقیف متوسط ۲۵هزار خودرو در ماه در سطح کشور خبر داد.

محمدرضا مهمان‌دار رئیس پلیس‌راه کشور صبح امروز در حاشیه توقیف تعداد زیادی از خودروهای متخلف که در تعطیلات اخیر توسط مأموران پلیس راه متوقف شده بودند با اعلام این مطلب افزود: همانطور که به مردم قول داده‌ بودیم در شهریور امسال برخورد جدی با حداقل رانندگان متخلف که حادثه‌آفرینی می‌کنند داشتیم.
وی گفت: این تخلفات شامل سرعت غیر مجاز، تجاوز به چپ، سبقت از راست و حرکات مارپیچ و خطرناک بوده است توسط مأموران متخلفان شناسایی شده و خودروی آنها متوقف شد.
فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به این مطلب که این افرادی که امروز در شهرک آزمایش خودروی آنها پس از ۷۲ساعت توقیف آزاد شده و به آنها تحویل داده می‌شود کسانی هستند که در طول تعطیلات هفته گذشته تخلف مرتکب شده بودند که توسط گشت‌های پلیس راه شناسایی شده و برای توقیف به این مجموعه دعوت شده‌اند.
محمدرضا مهمان‌دار با اشاره به این مطلب که ما معتقد هستیم ۹۸درصد از رانندگان در جاده‌های کشور بدون ارتکاب تخلف رانندگی می‌کنند گفت: تنها ۲درصد از رانندگان متخلف هستند و باعث ناامن شدن جاده‌ها می‌شوند.
وی همچنین با اشاره به این مطلب که ما در ایام تابستان بیشترین حجم توقیف خودرو را داریم، گفت: این به این دلیل است که در این فصل از سال مسافرت‌ها اضافه شده و باعث می‌شود که حجم تخلفات هم به واسطه حجم سفرها افزایش یابد.
وی در خصوص این سؤال که آیا به نظر شما توقیف خودروها می‌تواند تأثیری در کاهش تخلفات داشته باشد یا خیر؟ گفت: به طور قطع زمانی که قانونی به مرحله تصویب می‌رسد از جانب قانون‌گذار تأثیرگذاری آن بررسی شده است و درباره این قانون نیز این قاعده مستثنی نبوده و قطعاً تأثیر خود را خواهد داشت.
فرمانده پلیس راه کشور درباره افزایش تعداد کشته‌ها در تعطیلات اخیر گفت: ما نگفتیم که تعداد تصادفات کاهش داشته یا افزایش بلکه تعداد کشته‌ها به شهروندان گفته شده اما ما برای کاهش این تعداد قطعاً برنامه‌ای ویژه‌ای خواهیم داشت.
محمدرضا مهمان‌دار در پایان گفت: ما تلاش می‌کنیم تا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های خاصی را در جاده‌های کشور اعمال کنیم تا موفق شویم که تعداد کشته‌ها نسبت به گذشته کاهش داشته باشد.
برخورد ویژه با رانندگان متخلف در تعطیلات پیش روی تهران
فرمانده پلیس راه کشور گفت: با رانندگان متخلفی که در تعطیلات پیش روی شهر تهران امنیت جاده‌ها را برهم بزنند برخورد ویژه‌ای می‌شود.
مهماندار فرمانده پلیس راه کشور درباره طرح‌های پلیس راه برای کنترل جاده‌های کشور در تعطیلات پیش روی به واسطه اجلاس نم با اعلام این مطلب افزود: نلاش می‌کنیم تا ممنوعیت عبور موتورسیکلت و وسایل نقلیه سنگین را در جاده‌های پرتردد به خصوص جاده‌های شمالی کشور برقرار کنیم.
وی افزود: همچنین موضوع اجرای قانون برخورد با متخلفان و حادثه‌سازان را بیش از گذشته جدی خواهیم گرفت تا امنیت جان مسافران تأمین شود.
مهماندار با اعلام این مطلب که مطمئن هستیم که بسیاری از شهروندان تهرانی سعی خواهند کرد تا از تعطیلات به وجود آمده نهایت استفاده را کرده و به مسافرت بروند گفت: تلاش می‌کنیم تا شرایط به ‌گونه‌ای مهیا شود تا شهروندان بتوانند سفری آسوده و بی خطر داشته باشند.
وی گفت: ما در محورهای مواصلاتی استان تهران و استان‌های شمالی کشور تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده‌ایم و با متخلفان به صورت ویژه برخورد خواهیم کرد.
فرمانده پلیس راه کشور با اشاره به پیش‌بینی پلیس درباره تراکم بالای ترافیک در محورهای هراز، چالوس و فیرزوکوه در ایام تعطیلات گفت: با کسانی که سبقت از سمت راست بگیرند و یا سبقت غیر مجاز بگیرند برخورد خواهد شد و این افراد توسط عوامل گشت نامحسوس شناسایی شده و پس از تعطیلات با آنها برخورد می‌شود.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.