احضار کاردار قطر در تهران به وزارت امور خارجه

۱۳خردادماه،

در پی اطلاعیه وزارت اطلاعات مبنی بر کشف یک شبکه خرابکاری وابسته به یکی از کشورهای عرب منطقه کاردار قطر در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، خبر احضار کاردار قطر در تهران به وزارت خارجه را تأیید کرد.

در پی اطلاعیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران مبنی بر کشف یک شبکه خرابکاری وابسته به یکی از کشورهای عرب منطقه، کاردار سفارت قطر در تهران در غیاب سفیر این کشور به وزارت امور خارجه کشورمان احضار و مراتب اعتراض شدید تهران به وی ابلاغ شد.

براساس این گزارش از کاردار قطر خواسته شد تا اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به اطلاع مقامات کشورش برساند.

وزارت اطلاعات ۱۲ خرداد با صدور اطلاعیه‌ای از شناسایی و بازداشت اعضای یک شبکه تروریستی برای انجام عملیات خرابکارانه در روز انتخابات ۲۴ خرداد خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: «به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند که سربازان گمنام امام زمان (عج) در پی سرنخ یابی از یک شبکه خرابکاری وابسته به دشمنان ایران و اسلام و پس از جمع آوری‌های دقیق و همه جانبه اطلاعاتی و گستردن تورهای ضد جاسوسی و ضد تروریستی، موفق به شناسایی و بازداشت کلیه اعضای یک شبکه خیانت پیشه شدند.

سر شبکه این گروه از چند سال پیش به استخدام سازمان جاسوسی یکی از وابسته‌ترین و مرتجع‌ترین کشورهای عربی منطقه درآمده بود. کشوری که در هیچ یک از ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی، اطلاعاتی و فرهنگی، قابلیت کوچکترین هماوردی با ایران مستقل و مقتدر و همیشه سرافراز را نداشته و از ابتدا قابل پیش بینی بود که به نیابت از کارفرمایان غربی – صهیونیستی حاکمانش، پا به این عرصه خطرناک گذاشته است. به ویژه آنکه در سال‌های اخیر، روز به روز وابستگی‌های آن کشور به رژیم صهیونیستی آشکارتر و حضور رژیم جعلی اشغالگر در این کشور، گسترده‌تر و همه جانبه‌تر شده است. ادامه پی‌گیری‌های جهادگران خاموش اطلاعاتی، منجر به حصول مستندات مستحکمی از ابعاد مختلف پرونده و نقش نیابتی آن کشور مرتجع منطقه برای صهیونیسم و استکبار غربی شد.»


سایت خبری تحلیلی نور نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.