احکام متهمان فساد بزرگ مالی امروز اعلام می شود

قاضی رسیدگی کننده به پرونده فساد بزرگ مالی روز گذشته – یکشنبه – در گفت و گو باخبرنگار ایرنا اعلام کرده بود همه متهمان این پرونده روز یکشنبه فراخوانده شده و احکام صادره به آن ها ابلاغ شد.

‘ناصر سراج’ افزود: این متهمان ۲۰ روز فرصت دارند تا نسبت به آرای صادر شده در محاکم تجدید نظر اعتراض کنند.

وی خاطر نشان کرد اخبار تکمیلی و توضیحات بیشتر از سوی سخنگوی قوه قضاییه اعلام خواهد شد.

دادستان کل کشور پیشتر در تشریح چگونگی کشف و رسیدگی به این پرونده گفته بود: رسیدگی به پرونده فساد بزرگ بانکی از حدود یک سال پیش در اهواز با چند متهم شروع شد که پس از ۴۸ روز از تشکیل این پرونده با توجه به موضوعات مطرح در آن، پرونده به تهران منتقل شد.

محسنی اژه ای تصریح کرده بود این پرونده به صورت دقیق، سریع و جامع با استفاده از ظرفیت همه دستگاه ها ذیربط مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی، ردیابی حساب ها و شرکت های آنان را یکی از کارهای پرحجم در این پرونده دانسته و افزوده بود: متهمان بصورت سنگین پول ها را جابجا کرده و به عبارتی پولشویی کرده بودند و سه هزار میلیارد تومان به صورت چرخشی، جابجا شده بود.

سخنگوی قوه قضاییه هم چنین گفته بود: در این پرونده با اسناد غیرواقعی، جعلی، خرید و فروش غیرواقعی برخورد کردیم که حسابرسی را دچار سردرگمی می کرد و اسنادی که بررسی می شد از جمله هزینه ها، خرید و فروش های غیرواقعی، کارها را در جهت حسابرسی سخت می کرد.

به گفته اژه ای، آنان خریدهای املاک زیادی را انجام داده بودند اما وکالت بلاعوض گرفته و یا اموال را به نام دیگران کرده بودند که درآمد این اموال، نامشروع و فساد است.

وی با اشاره به اینکه برای شناسایی اموال و قیمت گذاری آنها چند ماه طول کشید تا بانک ها توانستند عددی را به ما اعلام کنند، اظهار کرده که در این پرونده از حدود ۱۵۰نفر به عنوان مطلع و تعداد زیادی به عنوان متهم تحقیق شد و قرار وثیقه و کفالت در مورد آنان نیز صادر گردید.

تعداد متهمانی که در این مرحله احکام آنان صادر شده است، ۳۹ نفر است.

اجتمام **‌۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۳۰۵۶۹۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.