احمدرضا احمدی و علیرضا گلدوزیان نامزد جایزه آسترید لینگرن شدند

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

احمدرضا احمدی و علیرضا گلدوزیان از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان نامزدهای دریافت جایزه آسترید لینگرن سال ۲۰۲۲ میلادی معرفی شدند.

به گزارش هنرآنلاین؛ گروه‌ انتخاب و معرفی نامزدها از ایران مانند سال‌های قبل از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای کتاب کودک و مرکز پژوهشی ادبیات کودک، پس از بررسی‌های لازم احمدرضا احمدی را در حوزه نویسندگی و علیرضا گلدوزیان را در حوزه تصویرگری کتاب کودک برای دریافت جایزه آسترید لینگرن سال ۲۰۲۲ میلادی به بنیاد آسترید لینگرن معرفی کردند.

بنابر این گزارش، تاکنون نویسندگان و تصویرگرانی از کشورهای اتریش، آمریکا، برزیل، انگلیس، ژاپن، ونزوئلا، استرالیا، بلژیک، فلسطین، هلند و آرژانتین جایزه آسترید لیندگرن را دریافت کرده‌اند.

سال قبل نیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان احمدرضا احمدی و فرشید مثقالی را در حوزه نویسندگی و تصویرگری کتاب کودک به این مسابقه معرفی کرد.

در عین حال جایزه سال ۲۰۲۲ میلادی این مسابقه را نویسنده‌ای از آرژانتین با نام “آیسل” دریافت کرد. وی متولد سال ۱۹۷۲ میلادی تصویرساز، کاریکاتوریست، گرافیست و نویسنده است و حدود ۱۰ عنوان از کتاب‌هایش را با نویسندگی و تصویرگری خود به چاپ رسانیده است. کتاب‌های او تاکنون در بیش از ۲۰ کشور جهان انتشار یافته است. وی توسط یک هیأت داوری ۱۲ نفره بین‌المللی انتخاب شده‌ بود.

جایزه جهانی آسترید لیندگرن، بزرگ‌ترین جایزه جهانی ادبیات کودک و نوجوان و دومین جایزه بزرگ ادبی بعد از جایزه اسکار است.

آسترید لیندگرن، نویسنده بنام سوئدی و صاحب کتاب‌‌هایی چون “پی پی جوراب بلند” و ” کارلوس روی پشت بام” است. وی در سال ۲۰۰۲ میلادی در سن ۹۴ سالگی دیده از جهان فروبست و دولت سوئد برای گرامیداشت یاد وی مسابقه‌ای جهانی با نام او پایه‌گذاری کرد، که هر ساله در این کشور برگزار می‌شود.

هدف از اهدای این جایزه تقویت و بالا بردن کیفیت ادبیات کودک و نوجوان و ارتقای حقوق کودکان در جهان است.


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.