احمدی‌نژاد: نوک تیز حرکت‌مان باید علیه رژیم صهیونیستی باشد

احمدی‌نژاد: نوک تیز حرکت‌مان باید علیه رژیم صهیونیستی باشد

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه “سلطه آمریکا و رژیم صهیونیستی، رفتنی است”، گفت: پایگاه استکبار و عامل سلطه دیکتاتورها، رژیم صهیونیستی است و تا وقتی نظام سلطه و رژیم صهیونیستی باشد، ملت‌ها روی خوش و عزت را نمی‌بینند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در ادامه سخنرانی خود در اولین اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی، با بیان اینکه “مقدمه و شرط لازم برای تغییر و تحول اساسی در جهان، بیداری انسان‌هاست”، تاکید کرد: تا انسان‌ها بیدار نشوند، اتفاقی نمی‌افتد. انسان‌ها باید در همه‌جا بیدار شوند و همه‌جای عالم باید با هم اصلاح شود و اگر کسی تصور کند که اگر دور مرزهای خود را دیوار بکشد، می‌تواند در آنجا عزیز و مستقل زندگی کند، اشتباه می‌کند. این امری شدنی نیست و نظام سلطه چنین اجازه‌ای نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه “همه جهان باید اصلاح شود و پیامبران اولی‌العزم همه برای اصلاح جهان آمدند”، ادامه داد: دین اسلام دین جهانی است و خداوند یک دین بیشتر نفرستاده است. حضرت ابراهیم، موسی و عیسی منادی اسلام بودند و همان‌طور که اشاره شد، یک دین بیشتر نیست و این دین مال همه است و پیامبر اسلام، پیامبر خاتم است. پیامبر ما،‌ پیامبر همه ملت‌هاست، پیامبر مردم آمریکا، اروپا، بودایی‌ها و هندوهاست. پیامبر رحمهالعالمین است. قرآن فقط مربوط به مسلمانان نیست و برای تمام ملت‌ها و خطاب آن تمام انسان‌ها هستند.

احمدی‌نژاد با اشاره به اهمیت بیداری، به تعریف مفهوم کلمه پرداخت و گفت: بیداری یعنی اولا بازگشت انسان‌ها به حقیقت انسان، بازگشت انسان‌ها به فطرت الهی خودشان، همان فطرتی که جلوه خداوند است. ثانیا، بیداری یعنی تغییر دستگاه ارزشی در دل و ذهن انسان‌ها.

رییس‌جمهور با بیان اینکه “نظام سلطه برای اینکه بر ملت‌ها مسلط شود تلاش کرده که نظام ارزشی ملت‌ها را تغییر دهد”، افزود: در دنیای امروز هر کس مصرف بیشتری داشته باشد و ثروتمندتر باشد، شان و جایگاه اجتماعی بالاتری دارد و کسی که قدرتمند است و به هر ترتیبی بر دیگران غلبه می‌کند، عزیزتر است اما در اندیشه پیامبر و اندیشه دینی، هرکس تقوای بیشتری داشته باشد عزیزتر است. کسی که آسایش و ثروت خود را در راستای کمک به دیگران و فداکاری برای دیگران بگذارد ایثارگرتر است.

وی اضافه کرد: در واقع ما دو نظام ارزشی را مشاهده می‌کنیم. در نظام ارزشی استکبار، اصل بر حداکثر استفاده از لذت‌های فردی است و در نظام دوم نیز محبت، مهرورزی و کمک به دیگران و احترام به آنه اصل است. در نظام اول، همه انسان فقط در طول عمر این دنیا دیده می‌شوند اما در نظام دوم، انسان موجودی ابدی است. در نظام اول، مبنای تنظیم روابط بین انسان‌ها منافع است و در نظام دوم، مبنای تنظیم روابط محبت و ایمان است. پس‌ می‌بینیم این دو نظام ارزشی با یکدیگر متفاوت است.

احمدی‌نژاد همچنین، با تاکید بر اهمیت بیداری و با بیان اینکه “بیداری فقط مربوط به مسلمانان نیست بلکه مربوط به همه است”، گفت: در این مسیر، زنان و مردان دوش به دوش یکدیگر دارای وظیفه هستند. در اصل خلقت، انسان‌ها یکی هستند اما در تحولات اجتماعی نقش زنان و مردان متفاوت است. من اعتقاد دارم که در تحولات اجتماعی نقش زنان مهمتر، اثرگذارتر و ماندگارتر از مردان است. باور من این است که خداوند متعال ویژگی‌هایی را به زنان داده که بسیار ممتاز است و بر اساس این ویژگی‌ها، مسئولیت‌ها و ماموریت‌های بسیار سنگین‌تری برای زنان قرار داده است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه “هرچه هست، از دامن زن و قلب زن است”، خاطرنشان کرد: نگاه کنید هر مردی که به قله‌ای از قله‌های انسانیت رسیده مدیون مادر خود و کسی است که او را پرورش داده است. محال است در جامعه‌ای زنان اراده نکنند و تحولی اتفاق بیفتد. هر تحولی نیازمند اراده زنان است. وقتی یک زن حرکت می‌کند همسرش و فرزندانش پشت سر او حرکت می‌کنند. ما این موضوع را در ایران دیدیم و اکنون در دنیا می‌بینیم.

وی در ادامه با طرح این پرسش که “چرا خداوند ماموریت اصلی را برعهده زنان قرار داده است؟” گفت: علت آن است که زنان جلوه جمال، لطف و عشق الهی هستند. قلب زنان کانون جوشش عشق، محبت و انسانیت است و شیاطین وقتی خواسته‌اند جامعه‌ای را ساقط کنند، اول نقش زنان را ساقط کرده‌اند و زنان را از نقش اصلی خود دور و این نقش را له کرده‌اند. در اروپا موجودیت زن را له کرده‌اند و وقتی که زنان موجودیت‌شان له و نقش‌شان ساقط شود، در نتیجه آن، غارت‌ها و جنایت‌ها رخ می‌دهد. بالاترین ظلم رخ داده، ظلم به زنان است و در هر جامعه‌ای که زنان بیدار شده‌اند بلافاصله جامعه بیدار شده است.

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد خطاب به شرکت‌کنندگان در اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی، با بیان اینکه “ماموریت شما سنگین است”، ادامه داد: مبادا این ماموریت‌ را در چارچوب یک جغرافیا، نژاد و زبان مبحوس و کوچک کنید. مبادا کسی افق نگاه خود را محدود کند. افق نگاه‌ها در این زمینه باید جهانی باشد و تمام جهان باید اصلاح شود. اصلاح جهان، شدنی است و خداوند در این زمینه وعده داده است و باید راه درست را انتخاب کرد.

رییس‌جمهور افزود: به سایر ملت‌های اسلامی می‌گویم که حواس‌تان باشد؛ مستکبران یک‌بار ملت‌ها را فریب داده‌اند و در دوران استعمار خیلی از کشورها برای استقلال قیام کردند و استعمارگران عقب‌نشینی کردند ولی با ماهیتی جدید‌ استعماری بدتر از استعمار کهنه ایجاد کردند. در ظاهر، استقلال است ولی از استقلال خبری نیست. باید حواس‌مان باشد و نوک تیز حرکت ما علیه نظام سلطه و استکبار باشد. اگر نظام سلطه را هدف قرار دهیم، دیکتاتورها که وابسته هستند فرو می‌ریزند. نوک تیز حرکت‌مان باید علیه رژیم صهیونیستی باشد، چرا‌که پایگاه استکبار و عامل سلطه دیکتاتورها این رژیم است و تا وقتی که نظام سلطه و رژیم صهیونیستی باشد ملت‌ها روی خوش و عزت را نمی‌بینند. اینها باید از بین بروند. کسی تصور نکند که این کار نشدنی است، بلکه این کار شدنی است و خداوند وعده داده است.

وی خطاب به حضران اضافه کرد: خداوند شما را در این کار بزرگ تنها نگذاشته است. باید عدالت در سرتاسر جهان حاکم شود و کسی می‌تواند عدالت را به طور کامل و مطلق حاکم کند که خود عادل مطلق و در واقع وجودش عدالت مطلق باشد، یعنی از جنس پیامبران و وجودش آسمانی باشد. خداوند و تمام پیامبران چنین کسی را وعده داده‌اند. روزی که ملت‌ها تصمیم بگیرند جهان را دگرگون کنند، خداوند برای آنها رهبری می‌فرستد که از جنس پیامبران، عدالت و پاکی است.

رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود، “با بیان اینکه باید تمام دیکتاتورهای عالم از بین بروند و جای آنها را عدالت مطلق بگیرد”،‌ گفت: خداوند وعده داده و فرموده است که فرزندی از فرزندان پیامبر اسلام در زمانی که ملت‌ها تصمیم بگیرند که برای آزادی و عدالت حرکت کنند، ظهور می‌کند و به همراه حضرت عیسی و دیگر صالحان، ملت‌ها را یاری می‌دهد.

وی خطاب به حضار ادامه داد: ماموریت مشترک ما این است که دست‌به‌دست هم بدهیم و برای نجات تمام بشریت و استقرار عدالت در تمام جهان حرکت کنیم و در این راه مرزی وجود ندارد، عرب و عجمی وجود ندارد،‌ من و تویی وجود ندارد و تمام انسان‌های عدالتخواه کنار هم‌ و برادر هم‌ هستند.

احمدی‌نژاد در پایان تاکید کرد: بدانید که سلطه آمریکا رفتنی است. رژیم صهیونیستی هم رفتنی است و عدالت مستقر خواهد شد.

به گزارش ایسنا،‌ در این مراسم ولایتی ـ مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل ـ و خانم حجازی ـ دبیر اولین اجلاس جهانی زنان و بیداری اسلامی ـ سخنرانی کردند. همچنین مجتهدزاده ـ رییس مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری، آیت‌الله تسخیری ـ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب، سردار نقدی ـ رییس سازمان بسیج مستضعفین و اعظم فراحی ـ همسر رییس‌جمهور در این مراسم حضور داشتند.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.