احمدی نژاد:ایستادگی ملت ایران و خادمان مردم در برابر توطئه های بدخواهان در مسیر آبادانی کشور

خبرگزاری آریا – رییس جمهور با تاکید بر لزوم تلاش بی وقفه مردم و مسئولان در مسیر آبادانی و ساختن کشور تصریح کرد: دولت و ملت باید در مسیر حمایت از تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان در تلاش باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، محمود احمدی نژاد ظهر امروز (جمعه) در ادامه برنامه‌های دومین روز از سفر به استان خراسان رضوی و در اجتماع مردم شهرستان خواف، آنان را انسانهایی صمیمی، مؤمن، انقلابی و شجاع برشمرد و اظهار داشت: حقیقتاً خواف دیار مهربانی، شجاعت، جاودانگی، خدمت و برادری است و تاریخ بجز ایمان، پاکی، صداقت، صفا و صمیمیت و ایستادگی در برابر بیگانگان چیزی از مردم این خطه ثبت نکرده و نخواهد کرد.
رییس جمهور افزود: مردم این دیار با ایستادگی از توحید، عدالت و راه پیامبرگرامی اسلام(ص) دفاع کرده و همواره در برابر قلدری‌ها و بی‌ادبی‌های مستکبران و دشمنان بشریت استوار و محکم بوده‌اند.
احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود در بیان درسی از مکتب پیامبر گرامی اسلام(ص) با اشاره به اینکه همه انسان‌ها نیازمند هدایت بوده تا از میان گرایشات، دعوت‌ها و اندیشه‌های گوناگون، مسیر الهی را پیدا کرده و خود را به قله‌های کمال، سعادت و انسانیت برسانند، گفت: خداوند استعدادهای فراوانی در انسان قرار داده تا بتواند با استفاده از آنان جلوه اسماء الهی در زمین شود.
رییس جمهور با بیان اینکه انسان برای رسیدن به سعادت و قرار گرفتن در صراط مستقیم الهی نیازمند تشخیص و هدایت است، گفت: حق و باطل در این عالم به هم پیچیده است، به گونه‌ای که در برابر انسان تمایلات و گرایشات گوناگونی وجود دارد که دسته‌ای از آنان انسان را در نابودی و عمق ذلالت می‌پسندد و دسته‌ای دیگر انسان را در اوج عزت، کمال و زندگی خدایی قرار می‌دهد.
احمدی نژاد با بیان اینکه انسان‌ها برای دستیابی به سعادت و کمال نیازمند معیار تشخیص حق از باطل هستند، گفت: خدای متعال قرآن را به عنوان معجزه بزرگ پیامبر اسلام(ص) برای هدایت انسان قرار داده که در دل و اندیشه انسان‌های آزاد و خداجو جاری است.
رییس جمهور با اشاره به اینکه قرآن برای هدایت همه بشریت است و تمام دستورات لازم برای رسیدن به سعادت و قله‌های کمال در قرآن بیان شده، گفت: قرآن به انسان قدرت تشخیص و تمایز حق و باطل را از یکدیگر داده و تمامی احکام و دستورات آن، برای تعالی انسان، استقرار عدالت، مهربانی، صلح و صمیمیت در جهان و پیشرفت و کمال همه بشریت است.
احمدی نژاد خاطر نشان کرد: قرآن در حقیقت جامع تمامی کتب، دستورات و هدایت‌های، پیامبران الهی و هدیه خدای متعالی به بشریت و هرکس قرآن را بفهمد و به آن عمل کند، هدایت یافته و زندگی او با سعادت و خیر همراه خواهد بود.
رییس جمهور با اشاره به اینکه در تاریخ هرگاه کسانی به هر بخشی از قرآن عمل کردند در آن مورد به پیروزی رسیدند و عمل به قرآن موجب عزت، سعادت و پیشرفت شده است، تصریح کرد: در نقطه مقابل هرجا انحرافی از قرآن و فرامین آن بوده، موجب بدبختی، شقاوت و سقوط بوده است.
احمدی نژاد با بیان اینکه در میان کسانی که مدعی هستند پیامبر و کتاب خدا را بهتر از دیگران دریافت کرده و به آن عمل کرده‌اند نیز آنطور که باید به قرآن اهمیت داده نمی‌شود، گفت: اگر به فرامین الهی و دستورات قرآن به طور حقیقی عمل می‌شُد، امروز در منطقه شاهد آن نبودیم که چند صهیونیست بی‌فرهنگ ۶۵ سال سرزمین فلسطین را اشغال کرده و به ملت‌های منطقه توهین کنند.
رییس جمهور افزود: کافیست ملت‌ها و دولت‌های منطقه تنها یک اخم به صهیونیست‌ها بکنند تا آنها از ترس پا به فرار گذاشته و نزد اربابان خود بازگردند.
احمدی نژاد خطاب به مستکبران و صهیونیست‌ها اظهار داشت: به شما توصیه می‌کنم که از این اقدامات جنایتکارانه دست بردارید و خیال نکنید که این جنایات شما را پیروز و تثبیت خواهد کرد؛ باید به راه هدایت و احترام به ملت‌ها بازگردید و حقوق ملت‌ها را به رسمیت بشناسید اما اگر این کار را نکنید، بدانید که ملت‌ها اقدامات شما را فراموش نکرده و روز حساب شما بزودی فرا می‌رسد و ان‌شاء الله با دست قدرت ملت‌ها ریشه ظلم و مستکبران از عالم برچیده خواهد شد.
رییس جمهور با بیان اینکه برای استقرار عدالت و توحید در جهان نیازمند حاکمیت قرآن و حاکمانی هستیم که بتوانند تمامی معارف قرآن را دریافت کرده و در جامعه پیاده کنند، گفت:‌ تنها کسی می‌تواند کمال قرآن را دریافت کرده و در جامعه پیاده کند که تقوا و ایمان او کامل بوده و از هر خطا و گناه معصوم باشد.
احمدی نژاد با تأکید بر اینکه ما نیازمند انسان کامل هستیم، گفت: همه استعدادها، صفات و اسماء الهی در انسان کامل متجلی شده است.
رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تلاش همگانی در مسیر ساختن کشور گفت: اگر امروز ملت ایران به گذشته خود افتخار می‌کند، بخاطر خدمات و مجاهدت‌های گذشتگان در راه سعادت انسان و بشریت است و اگر نیاکان ما مانند مستکبران به دنبال چپاول و غارت ملت‌ها و ظلم و ستم بودند جایی برای افتخار وجود نداشت.
احمدی نژاد با اشاره به اینکه امروز مهمترین کار و مأموریت ملت ایران ساختن و آباد کردن سراسر کشور است، گفت: باید دست به دست هم داده و با کار و تلاش کشور را بسازیم و جایگاه ایران را به اندازه‌ای ارتقاء دهیم، که موجب افتخار جهانیان شود.
رییس جمهور خاطر نشان کرد: دولت و ملت باید در مسیر حمایت از تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان در تلاش باشند.
احمدی نژاد همچنین اظهار داشت: بدخواهان ملت ایران باید بدانند که اگر همه شیاطین جمع شوند و در مسیر سعادت و کمال کشور توطئه کنند، خادمان مردم و ملت ایران در مسیر آبادانی و ساختن این کشور ایستاده‌اند و تا رسیدن به قله‌های کمال و سعادت و دستیابی به آرمان‌ها و اهداف انقلاب تلاش خواهند کرد.
رییس جمهور همچنین با بیان اینکه شهرستان خواف از استعدادهای طبیعی فراوانی از جمله سرزمین‌های حاصل‌خیز و معادن غنی برخوردار است، گفت: توجه به معادن و کارخانجات فولاد از جمله برنامه‌های دولت در خصوص این شهرستان است و بنده اعلام می‌کنم که هرکس در ایران بخواهد در معادن سنگی که در شهرستان خواف برای بهره‌برداری از آنها تاکنون برنامه‌ریزی نشده سرمایه‌گذاری کند، دولت بشرط ایجاد اشتغال برای شهرستان این شهرستان با همه وجود از آنان حمایت خواهد کرد.
احمدی نژاد درباره اقدامات دولت در خصوص برطرف کردن مشکلات آب شهرستان خواف نیز خاطر نشان کرد : دولت درصدد است تا منابع جدید آبی برای این استان و شهرستان های آن فراهم کند که از جمله آن قراردادی مبنی بر انتقال حجم عظیمی از آب تاجیکستان به استان خراسان رضوی است.
وی با تاکید لزوم استفاده مناسب از آب موجود در منطقه و بهره گیری کشاورزان از شیوه های نوین آبیاری ، اظهار داشت : دولت در راستای تکمیل و تجهیز سیستم های آبیاری تحت فشار و استفاده آن در زمین های کشاورزی آماده هرگونه کمک و اعطای یارانه به کشاورزان است .
احمدی نژاد با بیان اینکه دولت سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان به منظور کمک و یارانه به کشاورزان خرسان رضوی تخصیص داد، خاطر نشان کرد: دولت بودجه بسیار مناسبی در سال جاری برای استفاده بهینه از منابع آب و تغییر شیوه‌های آبیاری قرار داده و مصمم است ۸۵ درصد هزینه‌های تغییر شیوه‌های آبیاری را به صورت یارانه به کشاورزان اعطا کند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.