احمدی نژاد:علت اصلی مشکلات موجود در جهان، مدیریت حاکم است

۱۶ شهریور – ۱۱:۴۴:۱۸ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

رییس جمهور فصل مشترک مطالبات همه ملتها و تمامی هنرمندان مستقل، آزادیخواه و عدالت طلب را تغییر وضع موجود جهان دانست و گفت: هنرمندان در تغییرات اجتماعی نقش بسیار مهم و تعیین کننده ای دارند.
به گزارش خبرگزاری ممتاز،   محمود احمدی نژاد شامگاه چهارشنبه در دیدار میهمانان شرکت کننده در اولین همایش بین المللی فیلم سازان مستقل با اشاره به اینکه امروز همه ملتها از وضع موجود در دنیا ناراضی بوده و به دنبال تغییر هستند، اظهار داشت: باید در تغییر وضع موجود دو موضوع مهم مورد توجه بوده و روی آن وحدت نظر اتفاق بیافتد، چرا که در طول تاریخ، جنبش های زیادی با مطالبه تغییر اتفاق افتاده اما در ایجاد تغییرات اساسی در سرنوشت بشر ناموفق بوده اند.
رییس جمهور اضافه کرد: موضوع اولی که باید در تغییر وضع موجود مدنظر باشد، یافتن علت نارضایتی و دلیل بوجود آمدن وضع فعلی جهان است و دوم اینکه بعد از تغییرات، قصد داریم چه شرایطی بر جهان حاکم شود.
وی افزود: اگر علت تغییرات را به درستی تشخیص داده و روی آن تفاهم کنیم و نقطه هدف و وضع مطلوب را هم به درستی ترسیم کنیم، آنگاه حرکت از وضع موجود به جایگاه مطلوب دشوار نخواهد بود.
احمدی نژاد با اشاره به اینکه اگر جامعه، به دو دسته کلی توده های مردم و حاکمان تقسیم بندی شود، این سوال مطرح می شود که عامل اصلی پدید آمدن وضع موجود جهان کدام یک از این دو دسته هستند؟ تصریح کرد: باورم این است که توده های مردم در استقرار وضع ضد انسانی امروز جهان نقش بسیار اندکی دارند؛ معمولا توده های مردم از مذاهب، اقوام و گروه های مختلف هیچ اختلاف و دشمنی با یکدیگر ندارند.
رییس جمهور گفت: مشکل و ریشه اصلی مشکلات موجود در جهان امروز، مدعیان زیاده خواه و کسانی هستند که به دنبال تسلط بر انسانها و گسترش دامنه سلطه خود هستند و این افراد نوعا از طبقه حاکمان و مدیران می باشند و در یک کلمه می توان گفت که علت اصلی مشکلات موجود در جهان، مدیریت حاکم است. دکتر احمدی نژاد با طرح این سوال که مدیریت حاکم بر دنیای امروز، از چه ویژگی هایی برخودار است که باعث مشکلات کنونی بشریت شده؟ خاطرنشان کرد: اینکه یک عده خود را نژاد برتر می دانند و خودخواه و خودپرست هستند، یکی از عوامل اصلی وضعیت موجود جهان و انحصارطلبی عامل دیگر مشکلات امروز حاکم بر جهان است. اینکه دولت آمریکا انتظار دارد، حاکم مطلق بوده و همه قدرت و ابزار سلطه بر جهان را در اختیار داشته باشد، به خاطر برخورداری از این دو خصلت است.
رییس جمهور اظهار داشت: ساختارهای امروز مدیریت دنیا هم اساسا برای کسب قدرت، برتری جویی و سلطه طلبی ایجاد شده است و همه ساختارهایی که در مدیریت امروز جهان جریان دارند، ساختارهایی برای به قدرت رساندن عده ای اقلیت انحصارطلب و برتری جو است.
احمدی نژاد گفت: امروز همه وجوه قدرت طلبی، زیاده خواهی و سلطه جویی را می توان در رفتار دولتهای استکباری در مسئله فلسطین مشاهده کرد.
رییس جمهور افزود: البته در مدیریت حاکم بر جهان همه کارگزاران عامل اصلی نیستند و بسیاری، کارمند نظام سلطه هستند و در همه دنیا استکباری فقط اقلیت محضی هستند که در پشت صحنه تمامی امور را مدیریت می کنند و معتقدم گروه و حزب منسجم، بسیار پیچیده و خطرناکی متشکل از صهیونیستها، در پشت صحنه اداره جهان حضور دارند.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: معرفی پشت صحنه مدیریت حاکم بر جهان به عنوان عامل اصلی مشکلات کنونی بشر، ماموریت اصلی همه آزادیخواهان و عدالت طلبان است و باید به جایی برسیم که همه اندیشمندان روی این موضوع تفاهم کنند.
رییس جمهور با طرح این سوال که پس از تغییر مدیریت حاکم بر جهان چه مدیریتی باید جایگزین شود؟ گفت: معتقد نیستم که هر تغییری لزوما خوب است و در هر تغییری حتما باید شرایط جایگزین، بهتر از وضع موجود باشد.
احمدی نژاد خاطرنشان کرد: مدیریتی باید در عرصه جهانی حاکم شود که به دنبال کسب قدرت و تسلط بر بشریت نبوده و در پی تعامل مثبت و سازنده بین ملتها و انسانها باشد، خود را برتر از دیگران ندانسته بلکه دوست دیگران بداند، انحصارطلب نبوده و به دنبال استقرار عدالت باشد و فرصتی فراهم سازد که همه ملتها در مدیریت اجتماعی مشارکت داشته باشند، ضمن اینکه نباید به دنبال منافع شخصی، گروهی و حزبی خود باشد.
رییس جمهور تصریح کرد: انسانهای عدالت طلب زیادی در دنیا وجود دارند، اما هر یک از آنان به قدری می تواند عدالت را حاکم کنند که به همان میزان عادل باشد و کسی می تواند همه عدالت را مستقر کند که عادل مطلق باشد و باید به دنبال چنین افرادی باشیم و البته خدای متعال وعده آمدن چنین انسانهایی را داده است و از آنها به انسانهای کامل تعبیر می کنیم.
احمدی نژاد افزود: مدیریت آینده جهان باید در دست همه ملتها و انسانها قرار داشته و مدیریتی باشد که همه، تجلی خواسته های خود را در او ببینند و باور کنند که او نماینده آنهاست.
رییس جمهور گفت: شیطان و شیطانیان برای تسلط بر بشریت اولین کاری که می کنند این است که روحیه امید و سرزندگی را از انسانها می گیرند و پراکندن روحیه یاس و ناامیدی و شکست ناپذیر جلوه دادن خود، از اقداماتی است که سلطه گران در طول تاریخ آن را انجام داده اند و مدیریت حاکم بر جهان فعلی نیز این روند را تداوم بخشیده است.
 احمدی نژاد تصریح کرد: اگر کسانی که به ضرورت تغییر رسیده اند با هم متحد شده و اراده کنند که شرایط جهان را تغییر دهند، تضمین می دهم که شرایط به نفع مطالبات انسانها و به نفع نوع انسان تغییر کند.
در این مراسم احمدی نژاد از تعدادی از برگزیدگان و چهره های شاخص اولین همایش بین المللی فیلم سازان مستقل تقدیر و تجلیل کرد.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۹۰۶۱۱۴۴۱۸۹۶۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.