احمدی نژاد :غربی ها مخالف بمب اتم نیستند

خبرگزاری آریا-محمود احمدی‌نژاد در نشست خبری با رسانه‌های برزیلی و بین‌المللی در سخنانی ملت برزیل را مردمی خونگرم و صمیمی توصیف کرد و گفت: مردم برزیل امروز نقش بسزایی در روند عزت و پیشرفت‌های اقتصادی و همه‌جانبه ملت‌های آمریکای لاتین ایفا می‌کند.

به گزارش آریا،رییس‌جمهور با بیان اینکه انسان مهمترین موضوع خلقت است، این اصل را وجه مشترک همه ملت‌ها دانست و تصریح کرد: خداوند انسان را خلق نکرده تا در دشمنی، کینه‌ورزی، فقر، تبعیض و عقب‌افتادگی بسر برد، بلکه برای انسان اینگونه اراده کرده است که همه مردم در رفاه، عزت و همدلی باشند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه همه پیامبران مبعوث شدند تا در رسیدن انسان به سعادت یار و یاور آنها باشند، اظهار داشت: همه انسان‌ها دارای اهمیت بوده و حق زندگی سعادتمند را دارند اما علی‌رغم تلاش صالحان و انسان‌های عدالت‌خواه همواره عده‌ای مانع از رسیدن انسان به سعادت شده‌اند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: عده‌ای قلیلی با فریبکاری بر مراکز قدرت و ثروت جهان حاکم شده و همواره سعی کردند با جدا کردن ملت‌ها از یکدیگر و با ایجاد دشمنی و کینه‌ورزی سلطه خود را گسترش دهند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به وقایع تاریخی و اوضاع فعلی جهان تصریح کرد: در منطقه آمریکای لاتین جنایت‌های بسیاری از سوی زیاده‌خواهان علیه ملت‌ها روا داشته شده و دوره طولانی دیکتاتوری‌های خشن در این منطقه بر ملت‌ها مسلط بوده، حقوق آنها را تضییع کرده و شخصیت و آزادی مردم را درهم شکستند.

رییس‌جمهور افزود: بسیاری از آزادیخواهان و عدالت‌طلبان در منطقه آمریکای لاتین سال‌های طولانی از عمر خود را در زندان گذرانده و حتی در این راه کشته شدند و ثروت ملت‌های آمریکای لاتین توسط مستکبران و زیاده‌خواهان غارت شد در حالی که بخش زیادی از مردم در فقر بسر می‌بردند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه امروز از ۷ میلیارد نفر جمعیت جهان بیش از ۳ میلیارد نفر در فقر به سر می‌برند، گفت: این عده حتی از تامین نیازهای معمولی زندگی خود عاجز هستند و میلیاردها آرزوی آنان همانند غنچه‌های ناشکفته از بین رفته و فضای تهدید و ناامنی ملت‌ها را به ستوه آورده است.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: همه این مشکلات بخاطر حضور انسان‌های فاسد قلیلی است که بر مراتب قدرت و ثروت جهان تسلط داشته و نظمی را بر دنیا حاکم کردند که علیه ملت‌ها و به سود خودشان است.

رییس‌جمهور اظهار داشت: زیاده‌خواهان و سلطه‌طلبان دائماً ملت‌ها و جامعه بشری را تهدید می‌کنند و از آنجایی که خود را معیار حق می‌دانند به خود اجازه می‌دهند تا هر اقدامی علیه ملت‌ها مرتکب شوند و حتی با ساختن بمب اتم و سلاح‌های شیمیایی از آنها علیه مردم استفاده کنند.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه سعادت جامعه بشری در گرو تحقق و اجرای عدالت و مهربانی در جهان است، گفت: ملت‌ها بطور طبیعی با یکدیگر هیچ مشکلی ندارند و همه به دنبال عدالت و مهربانی هستند.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه زندگی سعادتمند در سایه عدالت و مهربانی محقق خواهد شد و این نیازمند تلاش و مشارکت همگانی ملت‌ها در ساختن آینده‌ای روشن است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرایط جهان به سرعت در حال تغییر و تبعیض‌آمیز بودن و ناکارآمدی نظم حاکم به سرعت در حال روشن شدن است و نظام حاکم در همه زمینه‌ها از جمله برپایی صلح و امنیت و حل مشکلات اقتصادی و مسایل اجتماعی با بن‌بست مواجه شده است.

دکتر احمدی‌نژاد اظهار داشت: بسیار روشن است که جهان نیازمند نظمی جدید بر پایه محبت است که در آن همه انسان‌ها محترم شمرده شده و به جای توجه صرف به عده‌ای سرمایه‌سالار، آحاد ملت‌ها و مردم جهان مورد توجه قرار بگیرند؛ مطمئناً این نظم در جهان بوجود خواهد آمد و همه می‌توانیم به تحقق هر چه سریع‌تر این مطالبه بشری که در آن همه انسان‌ها احساس سعادت و خوشبختی می‌کنند، کمک کنیم؛ این مسئولیت و حق مشترک همه ماست.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از این نشست خبری و در پاسخ به سوالات خبرنگاران حاضر، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کشور برزیل چه نقشی را می‌تواند در بوجود آمدن نظم جدید جهانی و روابط ایران با جامعه جهانی ایفا کند؟ گفت: همه ملت‌ها باید در ایجاد نظم نوین جهانی مشارکتی سازنده داشته باشند و برزیل به عنوان کشوری بزرگ و دارای مردمی بافرهنگ، مطمئناً نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری خواهد داشت.

رییس‌جمهور جامعه برزیل را جامعه‌ای فرهنگی و سرشار از عدالت‌خواهی، آزادی‌طلبی و انسان‌های شجاع و آزادی‌خواه معرفی کرد و با اشاره به دیدار خود با جمعی از نخبگان برزیلی اظهار داشت: فرهیختگان و نخبگان برزیل همگی دارای افکار بلند جهانی و انسانی بودند و کسانی هستند که در راه عدالت و آزادی و مبارزه با بی‌عدالتی مبارزه سنگینی را سازماندهی کرده و برخی از آنان بیش از ۲۰ سال از عمر خود را در زندان‌ها گذرانده‌اند.

دکتر احمدی‌نژاد ادامه داد: برزیل کشوری بزرگ در منطقه آمریکای لاتین است که امروز نقش بسزایی را در عرصه جهانی ایفا می‌کند.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوال مشترک خبرنگاران شبکه تلویزیونی تله‌سور و تلویزیون شهر برازیلیا در خصوص برخوردهای دوگانه سازمان‌های جهانی از جمله سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در قبال کشورهایی که از انرژی هسته‌ای برخوردار هستند؟ تصریح کرد: مواجهه نظام حاکم بین‌المللی با موضوع و مسأله هسته‌ای یکی از نشانه‌های بی‌عدالتی نظم حاکم در جهان است؛ کسانی که خودشان دارای سلاح اتمی بوده و از آن استفاده کرده و امروز بوسیله آن ملت‌ها را تهدید می‌کنند، همزمان شعار مبارزه با سلاح هسته‌ای سر می‌دهند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه معتقدیم انرژی هسته‌ای مانند سایر انرژی‌ها باید در دسترس ملت‌ها قرار بگیرد و این حق مسلم همه ملت‌ها است، اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای انرژی هسته‌ای و بسیاری از مسایل حساس جهان را در انحصار خود می‌دانند که این گواه حاکمیت یک مدیریت انحصارطلب بر جهان است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه سلاح اتمی بدترین و زشت‌ترین سلاحی است که در اختیار انسان‌ها قرار گرفته که در یک لحظه بسیاری از انسان‌ها را با گناه و یا بی‌گناه نابود می‌کند، تصریح کرد: سلاح هسته‌ای در حقیقت ابزاری برای زورگویی سلطه‌گران به دیگران است.

دکتر احمدی‌نژاد در خصوص موضوع هسته‌ای ایران نیز با بیان اینکه تا ۳۳ سال قبل دولتی دیکتاتور که با کودتا و با حمایت دولت آمریکا به ملت ایران تحمیل شده بود در ایران حاکمیت داشت، افزود: در آن زمان با وجود اینکه ایران جمعیت د حدود ۳۵ میلیون نفر داشت و روزانه بیش از ۶ میلیون بشکه نفت تولید می‌کرد، ۹۰ درصد مردم در فقر بسر می‌بردند و آن دیکتاتوری مورد حمایت غرب قرار داشت.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دولت‌های غربی در آن زمان شش قرارداد اتمی با آن رژیم بسته بودند، خاطرنشان کرد: از زمانی که ملت ایران انقلاب کرد و آزادی و حق انتخاب را بدست آورد دولت‌های غربی بطور یکطرفه قراردادهای خود با ایران را لغو کرده و تا امروز میلیاردها دلار به ملت ایران بدهکارند که آن را پرداخت نمی‌کنند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه ایران جزو اولین کشورهایی است که اساسنامه آژانس انرژی اتمی را پذیرفته و تاکنون بیشترین همکاری را با آن داشته است، با طرح این سوال که چرا با وجود همکاری‌های گسترده، ایران تحت فشار غرب قرار دارد؟ گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که بدنبال ساختن بمب اتم نبوده و هیچ انحرافی هم در فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکنون به اثبات نرسیده است.

رییس‌جمهور ادامه داد: آنها با بمب اتم مخالف نیستند، چرا که در منطقه ما کسانی هستند که حتی مشروعیت حکومت ندارند، اما کشورهای غربی آنها را به بیش از ۲۵۰ کلاهک هسته‌ای مجهز کرده و به طور مطلق از آنان حمایت می‌کنند.

دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: امروز صهیونیست‌ها به صراحت در جهان اعلام می‌کنند که بمب اتم در اختیار دارند و به واسطه آن ملت‌ها را تهدید می‌کنند.

رییس‌جمهور اظهار داشت: این سوال مطرح است که اگر بمب اتم و در اختیار داشتن آن غیرقانونی است و نباید در خاورمیانه هیچ کشوری دارای آن باشد، چرا با رژیم صهیونیستی مخالف نمی‌شود و دولت آمریکا و برخی دیگر از دولت‌ها هزاران بمب اتم برای خود ذخیره کرده‌اند؛ مشخص است که از منظر آنها در اختیار داشتن بمب اتم بد نیست و آنها مخالف آن نیستند.

دکتر احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه سلطه‌طلبان با پیشرفت ملت ایران مخالف هستند، گفت: مستکبران با ملتی که خارج از سلطه آنها بخواهد پیشرفت کند مخالفند چرا که آن را ناقض سلطه‌گری خود می‌دانند و در همین راستا ۳۳ سال است که مقابل ملت ایران قرار گرفتند.

رییس‌جمهور افزود: مستکبران صدام را تجهیز و انواع سلاح‌ها از جمله سلاح شیمیایی را برای حمله به ایران در اختیار او قرار دادند و در طول این ۳۳ سال با حمایت از گروه‌های تروریستی علیه کشورمان باعث کشته شدن بیش از ۱۸ هزار نفر از مردم ایران شده‌اند.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه کسانی که امروز بمب اتم در اختیار دارند، به این بهانه که ممکن است ایران بخواهد به سلاح اتمی دست پیدا کند، علیه ایران به مقابله برخواسته و مخالفت می‌کنند، گفت: این همان نظم ناعادلانه‌ای است که باید در جهان از بین برود و مسلماً اینچنین خواهد شد.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوال روزنامه‌نگاری از شهر سائوپائولوی برزیل در خصوص موانع و مشکلات در مسیر گفتگوهای ایران با ۱+۵ تصریح کرد: موانع موجود در حقیقت همان نظم ناعادلانه‌ای است که در جهان حاکم است؛ آنها با پیشرفت و قدرتمند شدن ایران مخالف هستند و نمی‌توانند این موضوع را به صراحت اعلام کنند و با بهانه موضوع هسته‌ای از سلطه خود بر شورای امنیت سوءاستفاده کرده و انتظار دارند که جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های خود را متوقف و تسلیم خواسته آنها شود.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره راه‌حل همکاری را بجای تقابل پیشنهاد داده است، اظهار داشت: متأسفانه آنها نمی‌خواهند همکاری شکل بگیرد و می‌خواهند مسیر پیشرفت ملت ایران متوقف شده و این ملت تحت سلطه آنها باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۱۰۰ هزار مستشار آمریکایی در این کشور حضور داشته‌اند، که حقوق‌شان از جیب ملت ایران پرداخت می‌شد و همه تصمیمات اصلی در کشور در اختیار آنان بوده و مهمترین پایگاه اطلاعاتی آمریکا در منطقه در ایران بود، خاطرنشان کرد: امروز که این امکان از بین رفته است، آنها تلاش می‌کنند شرایط گذشته را در ایران احیا کنند که البته هرگز موفق نخواهد شد.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: کشورهای غربی می‌خواهند خارج از قوانین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مواردی را به ایران تحمیل کنند و ما معتقدیم که تمامی کارها باید در چارچوب قانون انجام شود.

رییس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص نقش برزیل در روند مذاکرات ایران با ۱+۵ نیز با بیان اینکه این کشور نقش بسزایی را ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: دولت برزیل در مرحله‌ای از مذاکرات ایران با ۱+۵ وارد عمل شد و کار بسزایی را انجام داد؛ بیانیه تهران که با حضور رییس‌جمهور سابق برزیل و نخست وزیر ترکیه امضاء شد، سندی روشن، تاریخی و نشانه قانونمند، مسئولیت‌پذیر و قابل اعتماد بودن ملت ایران و کاملا منطبق بر قوانین حاکم و در جهت همکاری متقابل بود.

دکتر احمدی‌نژاد افزود: متأسفانه پاسخ زیاده‌خواهان به این کار ارزشمند، اعتمادآفرین و امنیت‌ساز صدور قطعنامه‌ای علیه ملت ایران و وضع تحریم‌های جدید بود؛ مستکبران به دلیل آنکه تفکری مادی دارند، تصور می‌کنند که با تحریم می‌توانند ملت ایران را از رسیدن به اهداف خود بازدارند، ‌اما باید بدانند که این مسیر، مسیری اشتباه است. ملت ایران آرزو دارد که نیازهای خود را از کشورهای غربی قطع کند، چرا که اطمینان دارد با تلاش متخصصان خواهد توانست بخش وسیعی از نیازها را در داخل کشور تأمین کند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز در رتبه هفدهم اقتصاد جهانی قرار داشته و به زودی به رتبه پانزدهم خواهد رسید و همه این موفقیت‌ها بدون تکیه بر غرب بوده است، تصریح کرد: ایران الگویی است که نشان می‌دهد بدون تکیه بر قدرت‌های استعماری می‌توان به پیشرفت‌های بزرگ دست پیدا کرد.

دکتر احمدی‌نژاد تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان خویشتنداری و صبوری کرده و به دنبال ایجاد همکاری متقابل است اما مطمئناً از حقوق ملت خود به طور کامل دفاع خواهد کرد.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه هیسپان ‌تی‌وی درباره سیاست و نقش جمهوری اسلامی ایران در راستای گسترش روابط با کشورهای حوزه آمریکای لاتین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آمریکای لاتین از گذشته‌های دور روابطی دوستانه داشته و هیچ نقطه تاریکی در روابط دو طرف وجود ندارد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز با بسیاری از کشورهای منطقه روابطی دوستانه و سازنده داشته و علاقمندیم روابط خود را تا حداکثر سطح ممکن ارتقاء دهیم، گفت: ظرفیت‌ها و امکانات فراوان مالی و فرهنگی برای تبادل میان دو طرف وجود دارد که با استفاده از آن شاهد گسترش روزافزون روابط میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای حوزه آمریکای لاتین هستیم و این روابط مطمئناً با توسعه وسایل ارتباطی گسترده‌تر نیز خواهد شد.

رییس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص راهکار گذر از وضع موجود در جهان نیز گفت: برای گذر از وضع موجود و رسیدن به نظمی مطلوب باید با همدلی بر مفاهیم اصلی از جمله انسان و آزادی تفاهم و تأکید کرده و در برابر زورگویی‌ها و زیاده‌خواهی‌ها، مقاومت و عدالت را در روابط خود نهادینه و دوست داشتن را تجربه کنیم؛ این رمز عبور از وضع موجود در جهان است که خوشبختانه در آمریکای لاتین با وجود مردمانی عدالت‌خواه به فراوانی یافت می‌شود.

دکتر احمدی‌نژاد در خصوص تبعات جنگ رسانه‌ای که علیه ایران در جهان ایجاد شده و تهدیداتی که از سوی برخی سیاستمداران مبنی بر حمله نظامی به ایران مطرح می‌شود، گفت: تمامی این اقدامات جلوه‌هایی از نظم ناعادلانه در جهان هستند؛ مستکبران در حالی که از سویی شعار آزادی و تبادل اطلاعات میان ملت‌ها را سرمی‌دهند، از سوی دیگر با زور سلاح و تفنگ ملت‌ها را تهدید می‌کنند.

رییس‌جمهور این روند را ادامه سیاست‌های برده‌داری و استعماری گذشته دانست و تصریح کرد: کسانی که به خود اجازه می‌دادند به کشورها حمله کرده و با اشغالگری مردم را کشته و آنها را به بردگی بگیرند و با سیاست‌های خود جنگ‌های اول و دوم جهانی را به بشریت تحمیل کردند، امروز با تغییر چهره همان اهداف استعماری را دنبال می‌کنند.

دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد:‌ تاریخ نشان داده کسانی که بدنبال ظلم به ملت‌ها هستند، خیلی زود مضمحل می‌شوند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ملت ایران بیش از هفت هزار سال سابقه تمدن و فرهنگ در اختیار دارد، تأکید کرد: تاریخ ثابت کرده که هیچ مهاجمی علیه ملت ایران دوام نیاورده و اثری از او در تاریخ باقی نمانده اما ملت ایران همچنان پابرجاست.

دکتر احمدی‌نژاد رفتارهای تهدیدآمیز سران و دولت‌های استکباری را بیشتر از آنکه عملیاتی باشند، جنگ تبلیغاتی دانست و خاطرنشان کرد: اینگونه رفتارها هیچ گونه تأثیری در اراده و عزم ملت ایران نخواهد داشت و کاملا روشن است که ایجاد یک درگیری جدید در منطقه خاورمیانه چه تأثیراتی در پی خواهد داشت.

رییس‌جمهور با بیان اینکه رسانه‌ها از ارکان و ابزار اصلی هستند که در اختیار نظام سلطه قرار دارند و با تبلیغات دروغ حق را باطل و باطل را حق نشان می‌دهند، یادآور شد: به عنوان مثال گزارش‌هایی که این رسانه‌ها از ایران ارائه می‌دهند به گونه‌ای است که ایران را کشوری عقب‌افتاده و مردم را دچار مشکلات فراوان معرفی می‌کنند، در حالی که امروز ایران از کشورهای پیشرفته در علم و تکنولوژی دنیا محسوب می‌شود که بیش از چهار میلیون دانشجو و صدها هزار متخصص در زمینه‌های مختلف دارد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز با تکیه بر توان خود توانسته در عرصه‌های مختلف از جمله هوا و فضا، نانو و بیوتکنولوژی و صنعت به پیشرفت‌های قابل توجهی دست پیدا کرده و در برخی موارد جزء کشورهای اول در دنیا باشد، گفت: رفتارهای مستکبران در حقیقت جنگ رسانه‌ای تمام عیار علیه ملت ایران است که باید همه با هم با بیان حقایق علیه آن مقاومت کنیم.

رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواستار بیان واقعیت‌ها و احقاق حقوق همه ملت‌ها است، اضافه کرد: چرا در حالی که کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین ثروت‌‌های بسیاری در اختیار دارند، بخش وسیعی از مردم در این مناطق فقیر هستند. سلطه‌طلبان با فریبکاری می‌خواهند ملت‌ها را عامل فقر و عقب‌ماندگی معرفی کنند؛ آنها می‌خواهند ملت‌ها را تحقیر کرده و عاملان اصلی تحمیل فقر بر ملت‌ها را پنهان کنند.

دکتر احمدی‌نژاد استعمار نو و فرانو و دخالت‌ها، سلطه‌طلبی‌ها و اشغالگری‌های استعمارگران را از عوامل فقر ملت‌ها برشمرد و اظهار داشت:‌ مستکبران با اشغال عراق حداقل این کشور را ۵۰ سال از غافله پیشرفت عقب انداختند در حالی که خود آنها صدام را روی کار آورده و سپس به بهانه مقابله با او به کشور عراق حمله و بیش از یک میلیون انسان را کشتند؛ این شرایط در حالی بوقوع پیوست که آنها با پنهان شدن پشت نقاب ارائه دموکراسی به ملت عراق به دنبال سلطه بر نفت این کشور بودند.

رییس‌جمهور با اشاره به نقش رسانه‌های استعماری در سلطه‌گری مستکبران، تصریح کرد: رسانه‌های مستقل و آزادی‌خواه باید دست به دست یکدیگر داده و از حقوق ملت‌ها حمایت کنند، چرا که امروز نشانه‌های شکست جنگ رسانه‌ای استکبار آشکار شده و مطمئناً‌عدالت‌طلبان و آزادیخواهان پیروز نهایی این مبارزه هستند.

دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی در خصوص تحولات سوریه نیز خاطرنشان کرد: امروز شاهد تحولات گسترده‌ای در جهان هستیم و مطالبات ملت‌ها برای رسیدن به عدالت و آزادی در حال گسترش است و سلطه‌طلبان در نقاط مختلف یا تلاش می‌کنند که از این حرکت‌های مردمی جلوگیری کنند و یا حرکت ملت‌ها را به نفع خود تغییر دهند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه معتقدیم آزادی و عدالت حق همه ملت‌ها بوده که باید با تفاهم و همدلی برقرار شوند، گفت: مشکل اصلی در منطقه خاورمیانه دخالت‌های بیگانگان است که برای تسلط خود در منطقه دائماً کینه‌ورزی، کشتار و تبعیض را به ملت‌ها تحمیل می‌کنند و از برخی دولت‌ها علیه سایر دولت‌ها و ملت‌ها استفاده می‌کنند در حالی که مسلم است غرب برای آن کشورها نیز برنامه‌ریزی‌های خاصی انجام داده است.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه سلطه‌گران می‌خواهند بدون صرف هزینه و با استفاده از ثروت ملت‌ها به اهداف خود برسند، تاکید کرد: آنها در جرم خون‌هایی که از ملت‌ها ریخته می‌شود، شریک هستند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه در سوریه طرفین باید با تفاهم با یکدیگر کشور خود را ساخته و پیشرفت کنند، اظهار داشت: دخالت‌های بیگانگان و ارسال اسلحه به این کشور نه تنها کمکی به حل مسایل نمی‌کند، بلکه کینه‌ورزی، کشتار و دشمنی‌ها را افزایش خواهد داد.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر لزوم هوشیاری همه ملت‌ها و دولت‌های منطقه خاورمیانه نسبت به توطئه‌های مستکبران تصریح کرد: اگر ملت‌ها بدنبال دستیابی به زندگی بهتر هستند، باید آن را با تفاهم و همدلی بدست آورند.

رییس‌جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران در راستای حل مشکلات سوریه بدنبال ایجاد فضای گفتگو میان طرفین است.

دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر نیز در خصوص اقدامات ایران برای افزایش تبادلات تجاری با برزیل از سطح ۱۰ میلیارد دلاری که در گذشته هدفگذاری شده است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران و برزیل در حال حاضر همکاری‌های خوبی با یکدیگر دارند و از آنجایی که دو کشور دارای ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌ها با یکدیگر هستند، هیچ مانعی در مسیر توسعه روابط آنان به نفت دو ملت‌ و سایر ملت‌ها وجود ندارد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه دستیابی به هدفگذاری مورد توافق قابل تأمین است، خاطرنشان کرد: مطمئناً ظرفیت‌های موجود در دو کشور اهداف بالاتری را نیز تأمین خواهد کرد.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران و برزیل دارای رشد بالای اقتصادی هستند که می‌تواند بخش وسیعی از نیازها را در دو کشور تأمین کند، گفت: آنچه در روابط ایران و برزیل حائز اهمیت است، ادامه این روابط خارج از اراده سلطه‌گران است و این خطی است که آینده روابط میان دو کشور را ترسیم خواهد کرد.

رییس‌جمهور همچنین با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران دوستدار ملت برزیل و همه ملت‌های منطقه آمریکای لاتین بخاطر عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی و صمیمیت آنان است، اظهار داشت: با وجود فاصله جغرافیایی زیاد میان ایران و آمریکای لاتین، قلب‌ها و اندیشه‌های ما با یکدیگر یکسان است و در حقیقت در یک جبهه برای رسیدن به آینده‌ای روشن و درخشان قرار داریم.

دکتر احمدی‌نژاد همچنین خطاب به خبرنگاران رسانه‌های مختلف که در این نشست خبری حاضر بودند، اظهار داشت:‌ امیدوارم از زبان و قلم شما اخبار صلح، دوستی، پیشرفت و همکاری ملت‌ها منتشر شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.