احمدی​نژاد: ایران به زودی به رتبه پانزدهم جهان در عرصه اقتصاد خواهد رسید/هیچ مهاجمی علیه ایران دوام نیاورده

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی​نژاد در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های برزیلی و رسانه های خارجی مقیم برزیل با بیان اینکه ملت ایران آرزو دارد که نیازهای خود را از کشورهای غربی قطع کند، افزود: چرا که ملت ما اطمینان دارد با تلاش متخصصان ایرانی خواهد توانست بخش وسیعی از نیازها را در داخل کشور تأمین کند. ایران امروز در رتبه هفدهم اقتصاد جهانی قرار دارد، ایران به زودی به رتبه پانزدهم جهان در این عرصه خواهد رسید و همه این موفقیت‌ها بدون تکیه بر غرب بوده است.

گزیده سخنان رئیس جمهور در این نشست را به نقل از ایرنا بخوانید:

·         متأسفانه عده‌ای انرژی اتمی و بسیاری از مسایل حساس جهان را در انحصار خود می‌دانند که این گواه حاکمیت یک مدیریت انحصار طلب بر جهان است.

·         جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که به دنبال ساخت بمب اتم نبوده و در فعالیت های هسته ای ما تاکنون هیچ انحرافی به اثبات نرسیده است.

·         کشورهای غربی از حکومت هایی که مشروعیت ندارند، حمایت می کنند. آنها با بمب اتم مخالف نیستند، چرا که در منطقه ما کسانی هستند که حتی مشروعیت حکومت ندارند، اما کشورهای غربی آنها را به بیش از ۲۵۰ کلاهک هسته‌ای مجهز کرده و به طور مطلق از آنان حمایت می‌کنند. امروز صهیونیست‌ها به صراحت در جهان اعلام می‌کنند که دارای بمب اتم هستند و به واسطه آن ملت‌ها را تهدید می‌کنند.

·         کسانی که امروز دارای بمب اتم هستند، به این بهانه که ممکن است ایران بخواهد از برنامه هسته ای خود منحرف شود و به سلاح اتمی دست پیدا کند، علیه ایران به مقابله برخواسته و مخالفت می‌کنند. این همان نظم ناعادلانه‌ای است که باید در جهان از بین برود و مسلماً از بین خواهد رفت و نظم عادلانه خواهد آمد. این نظم عادلانه نظمی است که در آن ملتها از حقوق خود آزادانه استفاده می کنند و هیچ کس نتواند تبعیضی علیه ملتها تحمیل کند.

·         موانع و مشکلات در مسیر گفت وگوهای ایران با کشورهای عضو گروه ۱+۵ در حقیقت همان نظم ناعادلانه‌ای است که در جهان حاکم است. آنها با پیشرفت و قدرتمند شدن ایران مخالف هستند و نمی‌توانند این موضوع را به صراحت اعلام کنند و به بهانه موضوع هسته‌ای از سلطه خود بر شورای امنیت سوء استفاده کرده و انتظار دارند که جمهوری اسلامی ایران فعالیت‌های خود را متوقف کند و تسلیم خواسته آنها شود.

·         ایران همواره راه‌حل همکاری را به جای تقابل پیشنهاد داده است. متأسفانه آنها نمی‌خواهند همکاری شکل بگیرد و می‌خواهند مسیر پیشرفت ملت ایران متوقف شده و این ملت تحت سلطه آنها باشد.

·         بیانیه تهران که با حضور رییس‌جمهوری سابق برزیل و نخست وزیر ترکیه امضا شد، سندی روشن، تاریخی و نشانه قانونمندی، مسئولیت‌پذیری و قابل اعتماد بودن ملت ایران است که کاملا منطبق بر قوانین حاکم و در جهت همکاری متقابل بود. اما متأسفانه پاسخ زیاده‌خواهان به این کار ارزشمند، اعتمادآفرین و امنیت‌ساز صدور قطعنامه‌ای علیه ملت ایران و وضع تحریم‌های جدید بود!

·         جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات همچنان خویشتنداری و صبوری کرده و به دنبال ایجاد همکاری متقابل است اما مطمئناً از حقوق ملت خود به طور کامل دفاع خواهد کرد.

·         {درباره تهدیداتی که از سوی برخی سیاستمداران مبنی بر حمله نظامی به ایران مطرح می‌شود}تمامی این اقدامات جلوه‌هایی از نظم ناعادلانه در جهان هستند و مستکبران در حالی که از سویی شعار آزادی و تبادل اطلاعات میان ملت‌ها را سرمی‌دهند، از سوی دیگر با زور سلاح و تفنگ ملت‌ها را تهدید می‌کنند.

·         ملت ایران بیش از هفت هزار سال سابقه تمدنی و فرهنگی دارد و تاریخ ثابت کرده است که هیچ مهاجمی علیه ملت ایران دوام نیاورده و اثری از او در تاریخ باقی نمانده اما ملت ایران همچنان پابرجاست.

·         رسانه‌ها از ارکان و ابزار اصلی هستند که در اختیار نظام سلطه قرار دارند و با تبلیغات دروغ حق را باطل و باطل را حق نشان می‌دهند. به عنوان مثال گزارش‌هایی که این رسانه‌ها از ایران ارائه می‌دهند به گونه‌ای است که ایران را کشوری عقب‌افتاده و مردم آن را دچار مشکلات فراوان و فقیر معرفی می‌کنند، در حالی که امروز ایران از کشورهای پیشرفته در علم و تکنولوژی دنیا محسوب می‌شود.

·         در سوریه طرفین باید با تفاهم با یکدیگر کشور خود را ساخته و پیشرفت کنند. دخالت‌های بیگانگان و ارسال اسلحه به این کشور نه تنها کمکی به حل مسایل نمی‌کند، بلکه کینه‌ورزی، کشتار و دشمنی‌ها را افزایش خواهد داد. جمهوری اسلامی ایران در راستای حل مشکلات سوریه به دنبال ایجاد فضای گفت و گو میان طرفین است.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.