احمدی​نژاد: ملت ایران در معادلات دفاعی خود جایگاهی برای صهیونیست‌ها قائل نیست

۰۳م آذر ،

محمود احمدی‌نژاد در نشست خبری با رسانه‌های پاکستان در پاسخ به سوالی دربارهٔ اینکه چگونه می‌توان توطئه‌های استعمارگران را برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام مهار کرد؟ گفت: البته باید توجه داشت که تفرقه و اختلاف در بین تمام ملت‌ها حاکم است و فقط اختصاص به مسلمانان ندارد چرا که استعمارگران با ایجاد تفرقه قصد دارند بر همه دنیا حاکم شوند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: راه غلبه بر مشکلات موجود جهان تنها این نیست که مسلمانان را با هم متحد کنیم، بلکه باید همه ملت‌ها و بشریت با یکدیگر متحد شوند و معتقدم اگر پرچم عدالت و توحید برافراشته شود همه ملت‌ها حتی مردم اروپا و آمریکا هم به حرکت توحیدی و عدالت‌خواهانه خواهند پیوست.

دکتر احمدی‌نژاد در پاسخ به سوالی دربارهٔ تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه سایر ملت‌ها بخصوص ملت ایران اظهار داشت: اصل مأموریت رژیم صهیونیستی ایجاد جنگ و درگیری است و با این هدف ایجاد شده که در منطقه تفرقه و جنگ ایجاد کند تا سلطه‌گران بتوانند بر منطقه تسلط داشته باشند.

گزیده سخنان وی را به نقل از ایسنا بخوانید:

·          ۳۳ سال است که صهیونیست‌ها با سد محکم ایران و ملت‌های مومن مواجه شده اند، آنها آرزو دارند که به ملت ایران آسیب بزنند و منتظر فرصت می باشند. البته خودشان به خوبی می‌دانند که ملت ایران اهل تهاجم و تجاوز نیست اما مدافع بسیار خوبی است و آنچنان دفاع می‌کنند که مهاجم را برای همیشه پشیمان می‌کند.

·         ملت ایران در معادلات دفاعی خود جایگاهی برای صهیونیست‌ها قائل نیست و آرزوی آنها برای ضربه زدن به ایران یک آرزوی بچه‌گانه است و برای ما اهمیتی ندارد.

·         اطلاعات دقیق حاکی از آن است که بعضی کشورهای غربی می‌خواهند پاکستان را ناامن کرده و از پیشرفت و اقتدار این کشور جلوگیری کنند.

·         {در پاسخ به اینکه پاکستان چه چیزی کم دارد که بخواهد با آمریکا رابطه ایجاد کند؟} پاکستان هیچ چیز کم ندارد و سرزمینی بزرگ و آباد است و بالاتر از آن دارای مردمی خوب، مؤمن، با استعداد، شجاع و انقلابی می‌باشد، منتها ملت پاکستان باید تصمیم بگیرند که کشورشان را به قله‌های پیشرفت برسانند. امروز ملاحظه می‌شود که دشمنان پاکستان نمی‌خواهند این کشور امن و آباد باشد و راه مقابله با آن این است که مردم برای آبادانی و وحدت قیام کنند و البته این کار را هم کرده‌اند و بی‌تردید ملت پاکستان بر دشمنانش غلبه خواهد کرد.

·         جنس رژیم صهیونیستی با جنایت عجین است. دربارهٔ موضوع هولوکاست سوالات فراوانی مطرح می‌باشد که هنوز به سوالاتی دربارهٔ هولوکاست جواب داده نشده است و این موضوع هیچ ارتباطی هم با فلسطین ندارد، منتها غربی‌ها، رژیم صهیونیستی را به زور و با طراحی و فریبکاری تأسیس کردند.

·         صهیونیست‌ها و حامیان آن قوت چندانی ندارند و همگان ملاحظه کردند که هم در مقابل حزب‌الله و هم در مقابل حماس شکست خوردند، امروز هم اگر حتی دو کشور مسلمان با هم جلسه مشترکی برای حل موضوع فلسطین برگزار کنند و در این جلسه اعلام شود که صهیونیست‌ها باید بروند، آنها خواهند رفت؛ برای حل مساله فلسطین نیازی به جنگ نیست.

·         اگر بخواهیم با روش دموکراتیک با صهیونیست‌ها برخورد شود، راهکار آن برگزاری یک انتخابات آزاد است و با این روش مشخص خواهد شد که صهیونیست‌ها هیچ جایگاهی در فلسطین ندارند.

·         فکر نمی‌کنم فشار آمریکا تاثیری در تصمیم دو دولت ایران و پاکستان داشته باشد. البته آمریکایی‌ها دارای دست و زبان درازی می باشند و همواره در صدد می باشند دستشان را در جیب ملت‌ها دراز کرده و با زبان دراز خود در امور همه ملت‌ها دخالت کنند، اما زمان آن رسیده که چشمان خود را باز کنند و ببینند که چگونه همه مردم پاکستان مخالف دخالت آنها در امور کشورشان می باشند. بالاخره اراده ملت‌ها در تمام جهان بر مستکبران غلبه خواهد کرد و با اراده دو دولت و دو ملت ایران و پاکستان خط لوله انتقال نفت، طی دو سال آینده احداث و به بهره‌برداری خواهد رسید.

·         اسلحه و توسل به زور وسیله خوبی برای تعامل اجتماعی نیست و روابط اجتماعی باید همراه با محبت و دوستی باشد و بی‌تردید همکاری دو دولت پاکستان و افغانستان کمک مؤثری برای استقرار امنیت در دو کشور خواهد بود و ایران از این همکاری‌ها حمایت می‌کند.

·         همه باید کوشش کنند که هیچ گونه جنگ و درگیری در هیچ کجای دنیا رخ ندهد و اساساً جنگ هیچ فایده و نتیجه‌ای ندارد، البته دفاع هم حق طبیعی هر ملتی است و شیوه دفاع را هر ملتی حق دارد که خودش اختیار کند و ملت فلسطین نیز خودشان تصمیم می‌گیرند که چگونه از خود دفاع کنند.

·         تا زمانی که مدیریت جهان در دست عده ای معدود و خودخواه باشد، وضعیت کنونی جهان اصلاح نخواهند شد و امیدوارم با گسترش بیداری ملت‌ها و تقویت وحدت بین ملت‌ها و حرکت عمومی ملت‌ها شاهد استقرار عدالت، آزادی و برادری در همه جهان باشیم.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.