احمدی‌نژاد: اگرهدفمندی یارانه‌ها کامل اجرا شود بنزین ۲هزار تومان خواهد شد/ما از جیب مردم مبلغی برنداشته‌ایم شاید شما برداشته‌اید

۱۵اردیبهشت،

رییس جمهوری با انتقاد شدید از تلاش تعدادی از نمایندگان در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای کاهش یارانه ها تاکید کرد هیچکس نمی تواند یک ریال از یارانه مردم را کم کند چرا که این متعلق به مردم و مال آنها است.

محمود احمدی نژاد در اجتماع مردم ارومیه در استان آذربایجان غربی سخن می گفت، افزود: طرح هدفمندی یارانه ها را دولت بخوبی اجرا کرد و اگر تحریم ها و بازی با ارز را کنار بگذاریم با اجرای این طرح، فقیری در کشور باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه بعضی ها قبل از اجرای هدفمندی یارانه ها معتقد بودند اجرای این طرح ۵۰۰ درصد تورم را به دنبال دارد، گفت: همه دیدند که اجرای این طرح تنها ۵ تا ۶ درصد تورم ایجاد کرد.

وی افزود: بعضی هم اعلام کردند اگر طرح هدفمندی یارانه ها بطور کامل اجرا شود بنزین ۷ هزار تومان خواهد شد در حالیکه اگر ۱۰۰ درصد هدفمندی یارانه ها را هم اجرا کنیم، بنزین لیتری ۲ هزار تومان خواهد شد که درآمد مازاد بر آن را هم به ملت باز می گرداندیم.

احمدی نژاد ادامه داد: فردی هم گفته که دولت ۴۵ هزار تومان یارانه به مردم داده ولی ۹۰ هزار تومان از جیب آن برداشته است در حالی که باید به او بگوییم ما چنین مبلغی را از جیب مردم برنداشته ایم، شاید شما برداشته اید.

وی با بیان اینکه کل یارانه پرداختی به مردم ۴۱ هزار میلیارد تومان است، گفت: ۹ هزار میلیارد تومان از این رقم در قالب یارانه های نان، شیر، نهاده های کشاورزی قبلا در بودجه وجود داشت و ۳۲ هزار میلیارد تومان باقی مانده را بین مردم توزیع کرده ایم.

رییس جمهوری با انتقاد از کسانی که اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را تورم زا می دانند، خاطرنشان کرد: آنها توطئه دشمن، بازی با ارز و تحریم ها را هم به پای هدفمندی یارانه ها می نویسند.

رییس قوه مجریه خاطرنشان کرد: اگر غربی ها و دنباله های آنان در داخل علیه ملت ایران کارشکنی نمی کردند با اجرای هدفمندی یارانه ها بعضی از مشکلات حل می شد.

وی تاکید کرد: ملت به فضل الهی از این مسیر عبور حواهد کرد و توطئه دشمنان را خنثی می کند.

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.