احمدی‌نژاد اگر چیزی هست بگوید بلوف نزند؛ تلاش جریانی برای ورودخاتمی

مواضع کاندیدای اصلاح‌طلب دربارهٔ اظهارات تازه احمدی‌نژاد و کاندیداتوری خاتمی

ایران > انتخابات
یک کاندیدای اصلاح‌طلب گفت: حرف‌های احمدی‌نژاد در خوزستان نوعی عوام‌فریبی است اگر واقعا چیزی هست بگوید این بلوف‌ زدن‌ها درست نیست؛ احمدی‌نژاد چند سال پیش گفت اسامی ۳۰۰ نفر مفسد اقتصادی در جیب من است؛ اگر واقعا می‌خواهد بگوید مردم منتظر می باشند، بشنوند.

مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردمسالاری و فعال سیاسی اصلاح طلب که داوطلبی خود برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم را نیز اعلام کرده است، در نشست خبری دربارهٔ شعار انتخاباتی و برنامه‌اش برای مقابله با تحریم‌ها و موضعش دربارهٔ مذاکره با آمریکا صحبت کرد و نگاهش نسبت به اجماع اصلاح‌طلبان را مطرح نمود. البته نسبت به سخنان اخیر محمود احمدی‌نژاد در خوزستان نیز موضع گرفت. گزیده‌ای از اظهارات کواکبیان به نقل از مهر در ادامه آمده است.

  • شعار انتخاباتی کواکبیان : دولتی که تشکیل می‌دهیم «دولت اخلاق» و شعار انتخاباتی ما «زنده باد اصلاحات ما» است.
  • اوج بد اخلاقی‌های مسئولان از زبان کواکبیان : روابط سه قوه باید مبتنی بر اخلاق و بهتر از این باشد. این در حالی است که یکشنبه سیاه مجلس اوج بداخلاقی‌های مسئولان را به نمایش گذاشت و مقام معظم رهبری هم در این زمینه تذکر دادند.
  • برنامه کواکبیان برای تحریم‌ها و مذاکره : بحث ویژه این تحریم‌ها به روابط میان ایران و آمریکا برمی‌گردد چرا که ذات انقلاب با منافع آمریکا در تضاد است و فقط در این ۸ سال اخیر نبوده است. در این سال‌ها شورای امنیت، هفت قطعنامه علیه ما صادر کرده است و علاوه بر آن قطعنامه‌های یک جانبه‌ای از سوی آمریکا و اروپا علیه ایران صادر شده که این تحریم‌ها در حوزه‌های مختلف کالا، بیمه و کشتی‌ها است. با رویکرد تخصصی و کار کارشناسی درست می‌توان رابطه با آمریکا را در ۶ ماه برقرار کرد که این امر بر اساس عزت، مصلحت، حکمت، اقتدار ملی و قدرت ملی خواهد بود. کلیه مصوبات شورای عالی امنیت ملی بعد از تایید مقام معظم رهبری قابل ابلاغ و پیگیری است؛ من نیز اعلام کردم که باید با اجازه رهبر معظم انقلاب این کار را انجام داد. البته بعد از برقراری رابطه با این کشور همه امور گل و گلستان نمی‌شود اما حداقل از خصومت‌ورزی وحشیانه و بهانه‌گیری آنها علیه ما کاسته می‌شود و قطعاً تحریم‌های تازهی نخواهیم داشت.
  • اجماع اصلاح طلبان از دیدگاه کواکبیان : تجربه تلخ انتخابات سال ۸۴ نباید اتفاق بیافتد و اگر خاتمی نمی خواهد در این دوره از انتخابات حضور پیدا کند اصلاح‌طلبان باید به اجماع برسند. اصلاح‌طلبان یک هیئت حکمیت تدبیر کنند و یا ۳۵ حزب اصلاح‌طلب طی نشستی به تصمیم نهایی برسند یا اینکه نظرسنجی‌ها را در رابطه با کاندیداها دنبال کنند که به نظر بنده بهترین راه نظرسنجی است. در میان اصلاح‌طلبان تصمیمی مبنی بر این که جمع کوچکی بنشینند که بخواهند برای حضور خاتمی در انتخابات تعیین تکلیف کنند گرفته نشده و شان خاتمی بالاتر از این است که یک جمع بخواهد برای حضور وی تصمیم‌گیری کند لذا باید با یک عقل و خرد جمعی کاندیدای اصلاح‌طلبان مشخص شود.
  • موضع کواکبیان دربارهٔ کاندیداتوری خاتمی : اگر خاتمی بیاید به نفع وی کنار می‌روم؛ اکنون هم من بر اساس تکلیف حزبی آمدم. در صورت اجماع اصلاح‌طلبان و حضور خاتمی به نفع ایشان به طور حتم کنار می‌روم و از وی حمایت می‌کنم. اکنون در بین ۱۸ حزب اصلاح‌طلب کشور نامزد اختصاصی و نهایی آنها بنده هستم.
  • موضع گیری در برابر سخنان احمدی نژاد در خوزستان :‌ احمدی‌نژاد و تیمش عوض نشده بلکه وی همان احمدی‌نژاد است. اگر اصولگرایان قبول دارند ما پیشنهاد دادیم که در کشور جبهه ضدپوپولیستی تشکیل شود و ما حاضریم اجازه ندهیم کشور دچار عوام‌فریبی شود. حرف‌های احمدی‌نژاد در خوزستان نوعی عوام‌فریبی است اگر واقعا چیزی هست بگوید این بلوف‌ زدن‌ها درست نیست؛ احمدی‌نژاد چند سال پیش گفت اسامی ۳۰۰ نفر مفسد اقتصادی در جیب من است؛ اگر واقعا می‌خواهد بگوید مردم منتظر می باشند، بشنوند. 


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.